Ha mort Xisco Quesada, el jove mallorquí que va commoure les xarxes mostrant el seu dia a dia amb el càncer
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Recorda que la Unió Europea empara el dret dels ciutadans europeus d'adquirir segones residències en un altre país comunitari
157
El Govern central recorda que la Unió Europea empara el dret dels ciutadans europeus d’adquirir segones residències en un altre país comunitari. D’aquesta manera, es pronuncia sobre la mesura plantejada pel Govern balear de limitar la compra d’habitatge a estrangers no residents. A més, recorda que qualsevol prohibició per raons d’ordre públic haurà de ser necessària, proporcionada i no discriminatòria.
Les diputades d’Unides Podem per Balears Antònia Jover i Lucía Muñoz han estat les encarregades de plantejar al Govern central la proposta de l’executiu balear, i han apel·lat a les legislacions en aquesta matèria aplicades a altres regions europees com Finlàndia, les Illes Aland, Dinamarca, Flandes i Malta.
“Tenim un informe que diu que sí que és possible, no a tota Espanya, però sí a les Illes… Hi ha tota una sèrie de sentències del Tribunal de Justícia Europeu que diuen de quina manera no s’ha de fer i ara veurem de quina manera s’ha de fer perquè llavors ens habiliti el Govern d’Espanya perquè puguem legislar… Hi ha d’haver voluntat política, per això li diem al PSOE i a tots els partits progressistes ‘no quedem amb les mans creuades”, ha deixat dit Jover en una intervenció al programa Entre ‘Avui i Demà’, d’IB3 Ràdio.
“L’excepció balear és possible”
Per part seva, el vicepresident del Govern i conseller de Transició Energètica, Juan Pedro Yllanes, insisteix que l'”excepció balear” en matèria d’habitatge és “possible”. A més, Yllanes no tanca la porta a defensar la idea de limitar l’habitatge a no residents en territori balear directament a Europa, davant el “problema seriós d’accés a l’habitatge a les Illes”: “Si hem d’anar a Europa a defensar-la, hi anirem”.
Hemos escuchado demasiadas veces que no se podía y al final se ha podido. Preferiríamos que sea Europa quien nos diga los motivos por lo que no es posible una "excepción balear" en materia de vivienda y no el socio de gobierno mayoritario. pic.twitter.com/r7RU8V7D7a
— Juan Pedro Yllanes (@jpyllanes) February 13, 2023
El Parlament insta el Govern a limitar la compra d’habitatges als no residents
Podrien limitar les Balears la compra d’habitatges a no residents?
“Limitar la compra als no residents no solucionarà la problemàtica de l’accés a l’habitatge”
Yllanes demana “pressionar” el Govern central per poder limitar la compra d’habitatges a no residents
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Les aules tenen goteres i l'escala d'emergències està precintada
Els treballadors asseguren que se senten indefensos per la manca de representats legals