Cort cancel·la tots els actes oficials de les festes de Sant Sebastià
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
"La decisió del Canadà de prohibir-ne la compra és un exemple a seguir", assegura el vicepresident del Govern
El vicepresident del Govern i conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, Juan Pedro Yllanes, ha assenyalat aquest dimecres que l’executiu autonòmic hauria de “pressionar” el Govern central per iniciar negociacions amb la Unió Europea perquè les Balears pugui limitar la compra d’habitatges a no residents. “És una qüestió que es podria tractar al pròxim Consell de Govern”, ha assegurat Yllanes.
Així mateix, el vicepresident del Govern ha defensat l’inici d’una negociació amb les institucions europees perquè territoris com les Illes puguin limitar-ne la compra, atesa la problemàtica amb l’habitatge existent: “Seria un pas definitiu per començar a solucionar-hi el problema de l’habitatge”.
Yllanes ha recordat que es tracta d’una qüestió “complexa”, en un context de “lliure circulació”, però ha insistit que hi ha territoris dins de la Unió Europea que tenen aquesta possibilitat de limitar la compra i que, precisament, també són illes.
Segons el conseller, la decisió del Canadà de prohibir la compra d’habitatges a estrangers és “un exemple a seguir”.
Podrien limitar les Balears la compra d’habitatges a no residents?
“Limitar la compra als no residents no solucionarà la problemàtica de l’accés a l’habitatge”
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
El pare, de 52 anys, presentava contusions i també ha estat traslladat a un centre hospitalari
Creuen que podria procedir d'una embarcació amb persones migrants a bord
Es revisaran els protocols de cara a controlar l'aforament de la plaça Vella de Pollença, durant el Pi