La sanció a un conductor temerari, l’atenció a dos ciclistes ferits i el trasllat d’una pacient que no millora completen el sisè capítol
Emergències torna a IB3 amb un sisè capítol en el qual acompanyam els professionals en tres intervencions molt diferents, des d’un rescat en helicòpter a l’amonestació a un conductor temerari que superava la taxa de alcoholèmia.
La Policia Local de Maó rep un avís: hi ha un conductor fora de control, fent virolles i que supera la velocitat permesa. Les càmeres de Emergències acompanyen els agents en la seva cerca i intervenció. Després de trobar-lo, el conductor tracta de negar els fets, però confessa haver-se reptat amb un altre conductor. A més, supera la taxa permesa d’alcoholèmia.
A Palma, l’equip del Grup de Rescat Especial d’Intervenció en Muntanya (GREIM) – la unitat de la Guàrdia Civil encarregada dels rescats en zones de difícil accés – es posa en marxa. Un muntanyenc ha quedat atrapat a la Serra de Tramuntana. Mitjançant el sistema LEZARD, una tècnica d’evacuació amb cordes que permet descendir de manera segura el rescatador i la víctima per una paret vertical, i aconsegueixen rescatar la víctima.
A més, l’equip de Emergències puja a una ambulància de suport vital. Acompanya l’equip d’IB-Salut en la seva jornada, en la qual no tarda a arribar el primer avís. Dos ciclistes han tingut un accident i requereixen la seva assistència. Després, un segon avís: una senyora necessita un trasllat des d’una clínica a l’Hospital de Son Espases. Gràcies a les cures de l’equip, durant el trasllat la pacient comença a estabilitzar-se.
Una setmana més, els càmeres corporals, Google Glass i GoPro tornen a situar l’espectador al costat dels professionals per viure cada intervenció des de dins i en primera persona.
Emergències s’emet els divendres a les 22.10 hores, a continuació del concurs La Roda del Temps.