Especialista en Dret Civil balear, forma part de la Secció Quarta de l'Audiència Provincial des de 2019
El magistrat Gabriel Oliver, nou president de l'Audiència Provincial de les Balears. TSJIB
194El Ple del Consell General del Poder Judicial (CGPJ) ha elegit aquest dimecres el magistrat Gabriel Oliver Koppen com a nou president de l’Audiència Provincial de les Illes Balears, en substitució de Diego Gómez-Reino. La plaça estava vacant des que Gómez-Reino es va incorporar a la Sala Civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears (TSJIB), tal com ha recordat aquest òrgan en un comunicat, i era ocupada provisionalment pel magistrat més veterà de l’Audiència, Mateo Ramón, des de finals de 2022.
Oliver, especialista en dret civil balear, va ingressar a la carrera judicial l’any 1994, amb el Jutjat de Primera Instància i Instrucció de Ripoll (Girona) com a primer destí, i va ser ascendit de jutge a magistrat l’any 1999. Ha passat per altres jutjats i tribunals a Manacor, Inca, Barcelona i Palma, on es va incorporar a la Secció Tercera de l’Audiència Provincial el 2012 i a la Secció Quarta el 2019.
La seva família és originària de les Illes Balears, on Oliver resideix des de la infància i on va estudiar la carrera de Dret a la UIB. Aquest civilista va participar en el grup de treball que va elaborar la Guia de Bones Pràctiques del TSJIB l’any 2022, és delegat de Prevenció de Riscos des de 2014 i coordina el pla descentralitzat de formació contínua per a la carrera judicial a les Illes des de 2019.
En el mateix Ple, el CGPJ ha aconseguit nomenar els magistrats Andrés Martínez Arrieta i Pablo Lucas com a presidents de dues Sales clau del Tribunal Suprem, gràcies a la renúncia de les jutgesses amb suport progressista, que es varen retirar fa dies de la pugna després de mesos de bloqueig en les negociacions. L’òrgan de govern dels jutges ha acordat també altres 23 nomenaments, entre els quals els dels presidents dels tribunals superiors de justícia d’Andalusia i d’Aragó.
L'alerta per desaparició ha estat desactivada
La zona roman amb bandera groga mentre cerquen l'animaló
Aquest dissabte, es vigilarà la zona per descartar rebrots de foc
Després d'un mes, l'home de 54 anys ha estat traslladat a planta