Els caçadors volen saber per què moriren els seus cans al vaixell
Ara per ara, no duran a terme accions legals
Jose Manuel Valverde aposta per administrar la vacuna d'Astrazeneca als majors de 55 anys
L'interior d'un bar de Maó. /DAVID ARQUIMBAU SINTES
52El Col·legi de Metges de les Illes Balears veu amb “terror” l’obertura de l’interior dels bars i restaurants a partir de dilluns a Mallorca i Formentera. Entrevistat a l’Informatiu Matí d’IB3 Ràdio, ha insistit el seu president, José Manuel Valverde, que a falta de la immunització de la població a través de la vacuna contra el coronavirus, les mesures restrictives són l’única arma efectiva contra la pandèmia. Per això, tot i reconèixer que la baixa taxa d’incidència de l’epidèmia és un psímptoma positiu, reclama prudència davant les actuacions previstes amb vistes a Setmana Santa i a la reactivació turística. Creu que caure en una altra ona d’alta incidència del virus és probable i que, donada la bonança climàtica de les illes, s’hauria de continuar apostant pel major nombre possible d’activitats possibles a l’aire lliure i restriccions de les d’interior.
Vacunes sense restricció d’edat
Quant a la vacunació contra el coronavirus, el president Col·legi Metges de Balears aposta per no excloure’n població en funció de la seva edat a l’hora d’administrar-la com s’ha fet amb la d’AstraZèneca. Diu que la falta d’estudis concloents sobre l’efecte de la vacuna en determinades franges és un fet que s’ha produit “en totes les variants del vaccí” i que s’han d’emprar “totes les vacunes conforme vagin arribant”, diu Valverde.
Ara per ara, no duran a terme accions legals
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
S'està a l'aguait de la necròpsia per saber-ne les causes
Ha estat una col·lisió posterior en marxa al quilòmetre 26 de la carretera vella de Sineu