El Tribunal Suprem ordena que el Consell Fiscal estudiï una possible incompatibilitat
El Fiscal General, Álvaro García Ortiz, i el Fiscal Superior de Balears, Julio Cano. Foto Isaac Buj / Europa Press
377El Tribunal Suprem (TS) ha anul·lat el nomenament de Julio Cano com a fiscal superior de les Balears, que va ser proposat pel fiscal general de l’Estat, Álvaro García Ortiz, perquè el Consell Fiscal no va tenir ocasió d’analitzar si incorria en una causa d’incompatibilitat per tenir una relació sentimental amb un altre fiscal que treballa en la mateixa fiscalia.
D’aquesta manera, la Sala contenciosa administrativa del TS estima el recurs presentat per un altre candidat al càrrec, el fiscal de menors José Díaz Cappa, i ordena retrotreure el procés selectiu perquè el Consell Fiscal estudiï aquesta incompatibilitat.

El fiscal general de l’Estat, Álvaro García Ortiz. Isaac Buj / Europa Press
Cano va ser proposat per García Ortiz després de rebre cinc vots, inclòs el del fiscal general. Díaz Cappa, per part seva, va collir un altre cinc vots mentre que un tercer candidat va aconseguir dos.
La Sala Tercera ja va anul·lar per raons similars la designació de la ex fiscal general de l’Estat i ex ministra de Justícia, Dolores Delgado, com a fiscal de sala de Memòria Democràtica i Drets Humans. Si és el cas, el procés selectiu va tornar al Consell Fiscal i García Ortiz va tornar a proposar-la, sent nomenada novament.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Denuncien que el govern de l'Estat no va noliejar prou avions i passades 72 hores deixaven d'estar operatius
L'empresa pública SILME va treure a concurs la implantació d'un nou programa i alguns tràmits en línia no funcionen
Teresa Comellas, de l'IES Josep Maria Quadrado de Ciutadella, ha tret un 9,878 i ha rebut, en companyia d'altres 19 alumnes, un reconeixement per part del Govern