Aquest dilluns, el port de Fornells vivia encara la notícia de la crema intencionada de tres embarcacions la matinada de diumenge. Les cremades al braç d’un dels menors van alertar els pares.
La crema de les tres barques suposa la pèrdua d’un 25 per cent de la flota. A més, a causa de l’incident, diumenge varen haver de cancel·lar un 70 per cent l’activitat.
L’empresa, que va presentar una denúncia, ha deixat el cas en mans del seu advocat, per veure quines mesures s’han de prendre a partir d’ara. Tot i que no és habitual, no és la primera vegada que hi ha incidents al Port.
El sistema de videovigilància de Ports de les Illes de Fornells va poder captar les imatges del foc, que la Conselleria de Territori i Mobilitat ha posat en mans de la Guàrdia Civil. També un taxista va poder enregistrar aquestes imatges. Es dona la circumstància que el lloc de la crema queda en un racó molt amagat del port.
Tot i que algunes empreses han presentat instàncies a l’ajuntament perquè s’incrementi la vigilància, aquest no té competències en aquesta matèria al port.
El cos, quasi momificat i encara per identificar, va ser localitzat a l'interior d'una caseta abandonada ubicada entre Can Picafort i Son Serra de Marina
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros