La forta explosió a Can Cantó a Eivissa va ocórrer dimarts horabaixa
Imatge Europa Press.
96Els dos ferits traslladats a la Unitat de Cremats de l’Hospital La Fe de València continuen ingressats amb pronòstic reservat, segons han informat des de l’hospital. Es tracta d’un jove de 23 anys ferit en l’explosió que va ser traslladat aquest dimecres a la Unitat de Cremats. Aquest pacient havia restat en observació a les Urgències de Can Misses fins al seu trasllat. Una altra jove de 21 anys ferida greu en el sinistre que va ingressar en UCI va ser traslladada anteriorment a la mateixa unitat. Cal recordar que la dona de 45 anys ferida greu en l’explosió d’un habitatge a Eivissa continua crítica en l’UCI de l’Hospital Can Misses, segons ha informat l’Àrea de Salut pitiüsa. El quart ferit, un jove de 21 anys, roman ingressat en l’UCI de la Policlínica Nuestra Señora del Rosario d’Eivissa.
Les tres persones en estat més crític són les que estaven precisament juntes al mateix pis on es va produir la deflagració. Una d’elles va obrir l’aixeta de l’aigua calenta que va causar l’explosió. La quarta persona ferida, en el moment de l’explosió es trobava en el pis contigu. Una deflagració tan forta que va causar que el jove patís fractures i policontusions. La policia científica encara investiga les causes exactes de l’explosió.
L’edifici afectat és del Govern i l’Ibavi hi feia obres. Segons el conseller d’Habitatge, José Luis Mateo, aquestes eren per canviar les cuines de gas per vitroceràmiques i les duia a terme una empresa que té totes les certificacions. Assegura que assumirà les responsabilitats que li pertoquin quan acabi la investigació.
Els fets haurien tengut lloc al despatx del docent i la Conselleria l’ha suspès de funcions fins a final de curs
S'hi ha duit a terme un simulacre i s'hi han fet obres de millora, limitades a aquest diumenge
Armengol assegura que l'informe de l'UCO corrobora el que ella sempre ha declarat en les comissions d'investigació i davant els tribunals