Dissabte de la setmana que ve hi haurà la festa de benvinguda
Imatge d'arxiu. Foto: Europa Press.
298Els 41 infants sahrauís que passaran l’estiu a les Balears, en el marc del programa ‘Vacances en Pau‘ 2025, arribaran finalment aquest divendres, 18 de juliol. Segons ha informat l’Associació d’Amics del Poble Sahrauí de Balears (AAPS), s’ha esmenat el problema amb els visats col·lectius dels menors, que havien d’haver arribat el dia 2. Aquests nins i nines procedeixen dels campaments de refugiats sahrauís de Tinduf, a Algèria, mitjançant un vol xàrter fins a Barcelona, en connexió amb un vol regular a Palma.
Seran rebuts a l’aeroport de la ciutat, per les seves famílies d’acolliment, membres i voluntariat de l’associació, la presidenta de l’entitat i el delegat del Front Polisario a les Illes. I, com cada any, se celebrarà una festa de benvinguda, que tindrà lloc el dissabte 26 de juliol al Parc de sa Rectoria de Binissalem. Serà una trobada festiva, per reconèixer la generositat de les famílies acollidores que fan possible aquest projecte solidari.
Enguany, 31 menors passaran l’estiu a Mallorca, 6 a Menorca i 4 a Eivissa i Formentera, amb l’objectiu de “recordar la gran injustícia que sofreix el seu poble”. L’objectiu del programa ‘Vacances en Pau’ és evitar les altes temperatures dels campaments durant l’estiu, que els metges revisin l’estat de salut dels infants i que passin un estiu de descans i convivència amb famílies acollidores. Amb la de 2025, ja són 38 els estius que es du a terme aquesta acollida; 47 a l’Estat.
Un d'ells ha estat posat en llibertat, mentre que els altres dos passaran a disposició judicial, presumiblement, aquest dijous
L'accident ha obligat a tallar el trànsit
El compositor belga enregistra amb la Banda Municipal de Palma
L'AECC ha presentat la iniciativa 'Braçalets d'esperança' per visibilitzar la malaltia