X

Els residents de l’antiga presó de Palma es resisteixen a partir de manera voluntària

L'Ajuntament insisteix que és perillós viure-hi i els ofereix allotjament temporal

11/03/2026

Els residents de l’antiga presó de Palma es resisteixen a partir de manera voluntària

22

Cap dels residents de l’antiga presó de Palma ha decidit partir de manera voluntària, com demana l’Ajuntament. I molts d’ells, amb l’ajuda de Podem i la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca, han presentat al·legacions.

L’Ajuntament considera que instar aquestes persones a seguir a l’antiga presó és irresponsable. Mantenen que és perillós viure-hi. De fet, a les darreres hores hi han hagut d’actuar els bombers per un nou incendi i la policia local per una brega. A més, els darrers tres dies han retirat d’allà més de 70 tones de residus.

El consistori es compromet a oferir un allotjament temporal a totes les persones que en parteixin de manera voluntària. Podem defensa que, amb un bon manteniment, l’antiga presó pot continuar sent aquest allotjament temporal, mentre no es facin polítiques efectives d’habitatge.

Els residents lamenten que no se’ls donin solucions definitives d’allotjament. I quan els facin fora de manera obligatòria, no pensen partir gaire enfora, tal com explicava una d’elles: “Tenc una tenda de campanya i em posaré allà, i si no, aniré al portal de qualsevol veïnat, a l’ajuntament… on sigui!”

Les entitats han convocat una manifestació divendres a les 19 h “contra la criminalització de la pobresa” i en favor d’un habitatge per a tothom.

Notícies relacionades >

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT