L'hidrogen verd que es genera a Lloseta s'emprarà per impulsar cinc autobusos de l'EMT de Palma i per abastir 115.000 llars d'una energia més neta
Mallorca ha estat escenari aquest dijous d’una fita històrica d’àmbit estatal, europeu i, evidentment, local. Per primera vegada al sud d’Europa s’ha injectat hidrogen verd a la xarxa de gas natural. Un hidrogen generat a Lloseta i que arribarà en camió a les cotxeres de l’EMT de Palma i abastirà cinc autobusos, ara aturats.
Una canonada de tres quilòmetres conduirà l’hidrogen verd fins a Cas Tresorer, on s’ha construït un mesclador per barrejar-lo amb el gas natural. La mescla s’injectarà a la xarxa de distribució que ja existeix per abastir 115.000 llars de les Balears. S’han fet les proves i d’aquí a poques setmanes començarà a servir-se la mescla, un projecte pioner a Espanya i a Europa de Transició Energètica.
La injecció d’hidrogen verd permetrà evitar l’emissió de 4.000 tones de CO₂ a l’atmosfera.
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos
La família havia demanat la col·laboració ciutadana per poder trobar-lo
La víctima ha rebut diverses punyalades a la zona lumbar