Ingressen a l’UCI de Son Espases un home ferit greu als jocs des Pla de Ciutadella
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan

El temporal de vent i baixes temperatures remet a partir del cap de setmana
L’entrada d’aire polar ha fet baixar els termòmetres entre 5 i 7ºC a les Balears, amb valors màxims que amb prou feines superaren avui els 10ºC. El fred no ha vengut acompanyat de precipitacions destacables. A moltes localitats no ha plogut i aquí on ho fa fet, la pluja ha caigut de manera testimonial. Això ha fet que la neu només hagi aferrat de manera anecdòtica a la serra de Tramuntana entorn dels 600 metres. Reobre el port de Maó que havia tancat pel temporal de vent
La Tramuntana apareix emblanquinada
A banda de la caiguda de la temperatura el temporal destaca pel vent i la mala mar. Al cap de Formentor s’ha assolit una ràgafa de 131km/h i al Puig de sa Tudossa el vent ha arribat als 96km/h. A Menorca s’ha arribat a 85km/h al Mercadal i a 84km/h a l’Aeroport. El temporal marítim que acompanya la tramuntana és el més destacable d’aquest hivern per ara, amb ones de fins a 9,2 metres d’altura màxima a la boia del Port de Maó i 8.5 metres a sa Dragonera.
El fred, el vent i l’alteració marítima seran encara els protagonistes aquestes pròximes hores. Els cops de vent afluixen lleugerament però encara poden superar els 80 km/h tant a Menorca com al nord i nord-est de Mallorca. El temporal marítim serà encara intens tota la jornada, amb ones que poden assolir els 6 metres. L’Agència Estatal de Meteorologia mantindrà activat l’avís taronja per situació marina alterada fins demà dematí a les 06.00h a tota l’àrea marítima de Menorca i nord de Mallorca.
El fred serà viu, amb gelades a la serra de Tramuntana, però no s’esperen precipitacions destacables per la qual cosa la possibilitat de nevades és escassa. Com ha passat avui, la neu pot tornar a fer acte de presència a partir dels 400 metres a Mallorca i, anecdoticament, pot caure també avui capvespre i durant la nit, entorn dels 200 metres a Menorca.
El temporal remet a partir del cap de setmana. El fred serà intens la nit de divendres a dissabte, amb gelades que poden ser intenses a punts d’interior on el cel s’estiri i el vent encalmi. Però a partir de dissabte migdia la part més important de l’aire fred s’allunyarà de les Illes i la temperatura es normalitzarà per a l’època.
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan
El ferit, un ciutadellenc de 54 anys, continua ingressat a l'UCI de Son Espases i el seu pronòstic és reservat