IB3 | Els dos primers capítols ...

IniciRàdioEls dos primers capítols del podscat ‘Campeón!’ disponibles a la carta
Ràdio

Els dos primers capítols del podscat ‘Campeón!’ disponibles a la carta

Ja estan disponibles a la carta ‘Coda’ i ‘El Talent de Mr. Pla’,  els dos primers capítols de Campeón!, un pòdcast de Joan Cabot sobre la vida de Toni Pla per a IB3 Ràdio.

936-campeonndppmesadetrabajo1.webp
2 min de lectura

‘Coda’ (1)

En aquesta primera entrega, Joan Cabot ens trasllada a Can Toni, el bar de la Costa de la Creu on va començar tot. A mitjans dels 90, Toni Pla va entrar per primer cop a Runaway, la botiga que feia poc havien obert Pere Terrassa i la seva dona a la Costa de Santa Creu de Palma. A partir d’allà, es va posar en funcionament un engranatge d’efectes imprevisibles per a tots els protagonistes d’aquest primer capítol. Per a ells, l’aparició d’en Toni, que es fa càrrec del bar familiar, va suposar una petita revolució. La seva arribada va dinamitzar el barri i el seu paper de catalitzador va facilitar la realització de les Festetes de Sa Costa. Va ser allà que en Toni va començar a tenir somnis de cada vegada més ambiciosos. Alguns dels quals, estaven a punt de fer-se realitat.

‘El Talent de Mr. Pla’ (2)

Toni Pla tenia ganes de fer coses i Sebastián Rosselló li va fer una proposta: crear un segell discogràfic. El segell es diria Primeros Pasitos i marcaria una època, però com de veres estaven a punt de fer història era amb la sala Sonotone, on en Toni, Rosselló i Joan Vich Montaner estaven a punt de crear un model de club que serviria per tots els que vendrien en les pròximes dècades. En Toni acabava de tenir una epifania. Res seria igual a partir de llavors, i molt manco el mateix Toni.

A estones thriller, a estones drama i a estones novel·la picaresca, Campeón! és la història de Toni Pla, promotor de festivals i concerts a qui s’han d’atribuir tant proeses quixotesques que semblaven impossibles, com el festival Isladencanta, dur per primer cop a Espanya a The Strokes o fer tocar Oasis a Calvià, com desenes de cadàvers, factures sense pagar i una muntanya de mitges veritats que prest es convertiria en una bolla de neu de mentides, fins que el 2018 va haver de desaparèixer de l’illa per -que sapiguem- no tornar.