Logo IB3N
X

“El meu esforç més gran era passar del llit al sofà i del sofà al llit”

Na Joana, després de superar una depressió, és psicòloga i coordinadora del programa de Benestar Emocional de l'Associació Gira-Sol i haver-la patit li permet ajudar els altres

13/01/2026

“El meu esforç més gran era passar del llit al sofà i del sofà al llit”

347

Vos presentam na Joana. Fa dos anys va patir depressió i l’ha superada. Ara és psicòloga i coordinadora del programa de Benestar Emocional de l’Associació Gira-Sol. Haver patit depressió li permet ajudar els altres. En els darrers anys hi ha hagut un augment de casos d’aquest trastorn, especialment entre la població jove i les persones majors.

Quins són els senyals o símptomes que poden indicar depressió? Són diversos i no es poden subestimar. Per exemple, hi ha la pèrdua d’energia i la fatiga i els canvis en la gana o en el son. Un altre seria si la persona s’aïlla del seu entorn, també si té sentiments de culpa o desesperança. Generalment, un altre indicador és la pèrdua d’interès en activitats de les quals abans es gaudia. Finalment, els més evidents, són els pensaments d’autolesió i suïcidi.

Amb la tristesa com a coixí, la medicació i la teràpia, na Joana diu que, per molt que no ens és agradable, cal passar aquest camí fosc. Ella ho va fer acompanyada de la música: “És vera que vaig connectar molt amb una cançó que es diu ‘Deixa’m que caiga’, del grup Zoo.”

I només deixant-se caure, n’ha pogut sortir a poc a poquet. I és el missatge que vol llançar a qui ara pot viure una situació semblant a la seva. Ella, com a psicòloga, ha après molt durant el trastorn. I si es retrobàs amb la Joana que fa dos anys es va esvair, li diria “que es deixi caure, que no passa res per mostrar-se vulnerable, no passa res per no estar sempre al cent per cent per a la resta” i que “és important cuidar-se i deixar-se cuidar, sobretot”.

Notícies relacionades >

Disculpau, els comentaris es troben tancats

EL MÉS LLEGIT

Ara va de bo, Ciutadella

Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027

Ara va de bo, Ciutadella