El president de l'entitat, Jordi Cerdó, critica que s'ha discriminat els arrendadors en funció del municipi
Santa Margalida, Santanyí i Palma són els tres municipis de Mallorca que acumulen més anuncis de pisos turístics que el Ministeri ha reclamat retirar perquè no tenen número del nou sistema de registre únic, obligatori des de principi d’enguany.
Santa Margalida és el tercer municipi de les Balears on s’han revocat més sol·licituds. En total, 133 habitatges amb llicència vacacional però que no han pogut registrar-se. La causa, segons explica Jordi Cerdó, president de la Federació d’Estades Vacacionals de Mallorca, és que el registre número 1 d’Inca, del qual depèn el municipi, ha estat més exigent que altres per atorgar aquest codi. Cerdó considera que s’ha discriminat els propietaris en funció del municipi. A Pollença, per exemple, tot i ser el poble de les Balears amb més cases vacacionals, unes 2.630, el Registre de la Propietat no ha estat tan exigent, segons Cerdó. L’entitat diu que recorrerà a la via judicial per impugnar la mesura.
Efectius de l'UME de València ja es troben de camí a Eivissa en helicòpter, mentre la resta ho farà durant la tarda. Emergències afirma que persones han quedat atrapades en ascensors i soterranis. Entre les 12.30h-13.00h hi ha hagut "una afectació massiva d'aigua"
El CEIP Can Misses ha estat un dels més afectats
El cap d'Emergències, Pablo Gárriz, ha negat rumors falsos i afirma que no hi ha hagut danys personals durant les inundacions
Les fortes pluges han obligat a realitzar mig centenar de serveis, la majoria per inundacions i caigudes d'arbres