L’avís vermell a Eivissa i Formentera torna a taronja i deixa desenes d’incidències
Es poden superar els 300 l/m² en 12 hores
Un estudi demostra que les fases de la lluna afecten el nostre ritme de son
Entre 3 i 5 dies abans de la lluna plena, dormim manco i anam a jeure més tard.
És la conclusió de l’estudi fet per Horacio de la Iglesia, de la Universitat de Washington.
Ha estudiat els ritmes de son d’un centenar de persones de diferents comunitats del nord de l’Argentina (algunes d’elles sense accés a l’electricitat i d’altres, amb grans fonts de llum artificial a les llars i els carrers) i de mig miler d’estudiants de Seattle. Amb unes polseres, ha monitorat com passaven els vespres durant un parell de cicles lunars.
De la Iglesia ha comprovat, sorprès, que l’influència de la lluna en els ritmes circadians és evident en tots ells. Al llarg del cicle lunar, la quantitat d’hores que dormim oscil·la entre 45 minuts i una hora, i l’hora a què anam a dormir varia fins a 30 minuts.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Es poden superar els 300 l/m² en 12 hores
L’home, d’uns 70 anys, ha estat recuperat amb l’ajuda dels Bombers de Ciutadella, i la Guàrdia Civil n’investiga les circumstàncies de la mort
Es mostren contraris a l'informe que dona marge per augmentar les places turístiques