Logo IB3N
X

La previsió del Temps: no plourà tant com per compensar tres mesos de sequera

Aquesta setmana l’anticicló es desplaçarà cap al nord d’Europa

07/03/2022

La previsió del Temps: no plourà tant com per compensar tres mesos de sequera

Imatge d'arxiu.

302

 més info Aquest és el segon hivern més sec dels darrers 50 anys

Aquesta setmana, i com a novetat important respecte dels darrers mesos, l’anticicló es desplaçarà cap al nord d’Europa. Una situació que permet l’arribada de línies de front a la Mediterrània i algunes precipitacions. Malgrat tot, no serà una setmana plujosa, sinó més aviat variada i amb una remuntada progressiva de la temperatura.

Restes de niguls per començar la setmana

La precipitació caiguda el cap de setmana a les Pitiüses pot tenir continuïtat en forma de brusca dilluns fins a migdia. A partir d’aleshores el cel té tendència a quedar estirat i el sol, a poc a poc, s’imposarà arreu del territori.

Gelades puntuals

La nit de dilluns a dimarts, amb el cel net de niguls i el vent en calma, pot gelar de manera puntual a l’interior de Mallorca i a la Serra de Tramuntana. Gelades tardanes, perilloses en el cas de l’agricultura, afavorides també per l’arribada d’una massa d’aire més fred el cap de setmana passat.

Pluja irregular

Entre dimarts i dimecres un front arribarà a la Mediterrània occidental. No s’espera gaire actiu, per la qual cosa no s’esperen ni precipitacions importants ni que plogui a tot arreu. El matí el cel es taparà a Eivissa i Formentera, on cauran alguns ruixats. Pluja que arribarà a Mallorca el capvespre, a redols i preferentment a la meitat oest de l’illa, després d’un matí tranquil. A Menorca no s’espera que arribi a ploure. Dimecres a primera hora quedaran restes de niguls amb qualque brusca residual a Mallorca i les Pitiüses, però amb tendència a desaparèixer ràpidament per donar pas a una jornada en general assolellada.

Remunta la temperatura

Dijous i divendres, sense fronts ni borrasques a la vista, el temps serà tranquil. Hi haurà qualque boira a primera hora i, pel cel, pinzellades de niguls alts. Tot i que les nits encara seran fresques, la temperatura diürna té tendència a pujar amb valors que se situaran entorn dels 20ºC a punts d’interior de Mallorca i Eivissa.

Temps incert el cap de setmana

Amb l’anticicló desplaçat al nord d’Europa és probable que a la Mediterrània continuï l’arribada de línies de front des de l’Atlàntic. Així, està previst un front no gaire actiu per dissabte capvespre i diumenge dematí, acompanyat també d’algunes precipitacions no gaire importants.

Disculpau, els comentaris es troben tancats

EL MÉS LLEGIT

Ara va de bo, Ciutadella

Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027

Ara va de bo, Ciutadella