La fàbrica de can Gordiola, a Algaida, és una de les dues a tot l'Estat que manté aquesta manera artesanal de fer vidre
Imatge d'arxiu.
262La tècnica del vidre bufat ha estat inscrita a la llista de Patrimoni Cultural Immaterial de la Unesco. Mallorca en resulta directament beneficiada. La fàbrica de can Gordiola, a Algaida, és una de les dues a tot l’Estat que manté aquesta manera artesanal de fer vidre.
L’empresa mallorquina Vidres Gordiola ha expressat que estan molt contents davant aquest reconeixement: “Estam molt feliços i agraïts cap als mestres vidriers que han preservat la nostra tècnica al llarg dels segles i al Ministeri de Cultura per la seva dedicació en aquest assoliment tan significatiu: un agraïment especial a tots els professionals que han estat part del nostre viatge”, ha publicat aquesta centenària empresa en les xarxes socials.
Per part seva, la presidenta de les Balears, Marga Prohens, ha publicat un missatge en el qual ressalta que aquesta declaració és un “reconeixement importantíssim” per al llegat de tants artesans de les Illes que “han fet art d’aquesta tècnica, generació rere generació, segle rere segle”.
Can Gordiola començà la seva activitat l’any 1719 i des de llavors no han alterat la manera de produir les peces.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
Consulta el creixement poblacional al conjunt de l'arxipèlag amb gràfics interactius
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues