Ara va de bo, Ciutadella
Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027
Hi ha matriculats un centenar d'alumnes amb motivacions molt diverses, des de la cuina fins a les arts marcials
Nacho Pérez és el cap de departament de Llengües de l’Àsia oriental de l’Escola Oficial d’Idiomes de Palma i convida “a tota la gent de tota l’illa a que s’apunti a les classes de japonès”. És la primera vegada que ofereixen aquesta llengua i assegura que, tot i ser difícil, val la pena aprendre’l perquè “és una experiència molt bonica i enriquidora”. Al que afegeix que “també s’ensenya cultura, maneres d’estar, comportament o com reaccionar davant situacions comunicatives determinades que siguin el més realista possible perquè la societat japonesa és molt diferent a la nostra”.
Tan sols fa quatre mesos que s’imparteix aquest curs, però ja hi ha un centenar d’alumnes d’entre 14 i 71 anys. Les motivacions per estudiar aquesta llengua són diverses. Des d’empresaris fins a gent intressada en la cultura, la cuina, la moda, el manga o les arts marcials.
Són complicats els caràcters, com passa amb el xinès. Ell també en fa classes. A l’Escola Oficial d’Idiomes de Palma s’estudien altres idiomes, molt diferents dels que estem acostumats, com el rus o l’àrab.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027
El foc que es manté actiu és l'originat a la zona de Can Milec, a Muro, on mitjans de l'Ibanat romandran durant tota la nit sobre el terreny fent tasques de vigilància