Recollim les millors fotografies de l'espectacle d'aurores boreals que s'han pogut veure aquest dijous vespre
Fotos: Jesús Liz, David Maimó, Rosi Ballester i Magdalena Ochogavía
925El cel de les Illes Balears s’ha tenyit de vermell des de dijous a la nit fins a la matinada d’aquest divendres, per mor de les espectaculars aurores boreals. Un fenomen que no és la primera vegada que es pot veure des de distints punts de l’arxipèlag, l’anterior ocasió va ser el maig d’enguany.
Nombrosos espectadors i seguidors d‘El Temps han enviat imatges dels distints punts de Mallorca i Menorca des d’on han captat l’espectacle de llum. A continuació, recollim algunes de les millors fotografies que hem rebut.

Foto: Manuel Peláez, Santa Maria

Foto: Magdalena Ochogavía, Formentor

Foto: Guillem Rosselló

Foto: Javi Moranta, Escorca

Foto: Rosa Ballester, Colònia de Sant Pere
Què ha ocasionat aquestes aurores?
Des del sol ens arriba un vent solar que arrossega multitud de partícules, com ara protons, electrons i altres elements que venen carregats elèctricament. En els darrers dies, l’activitat solar s’ha disparat, de fet, hem tingut tempestes solars molt intenses en direcció cap a la terra que han emès moltes més partícules de les que són habituals. La NOAA, l’Administració Nacional Oceànica i Atmosfèrica classifica la intensitat d’aquestes tempestes en una escala que va des del G1 al G5.
El dispositiu, sota secret de sumari, ha inclòs escorcolls en una finca del barri palmesà i el trasllat de material intervingut
Palma tendrà zona escolar única i s’implantarà aquest model en altres municipis quan sigui viable
L'ONG Caminando Fronteras ha donat l'avís i assenyalen que són tres barques desaparegudes, en una de les quals viatgen, almanco, 10 dones i 2 infants
Dia assolellat, molta afició i emoció a la pista per celebrar una diada especial