El projecte "Veus de Dones" aprofundeix en els efectes de la pandèmia en les migrants documentades
La pandèmia ha aguditzat la precarietat de les dones migrants indocumentades i moltes, encara, no s’han recuperat, segons investigacions de la UIB que també indiquen que la vulnerabilitat social i econòmica ha tornat estructural.
És el projecte “Veus de Dones”, que amb entrevistes i mitjançant l’elaboració de mapes corporals narrats, ha aprofundit en els efectes de la pandèmia en les migrants indocumentades. El 80% d’elles tenen obligacions de manteniment familiar al país d’origen i la majoria, aquí, fan feines de cura. En els darrers 2 anys, han patit un procés de precarització no revertit. En alguns casos, l’únic camí ha estat el retorn.
Un altre dels projectes de la UIB sobre efectes de la pandèmia s’ha focalitzat en les dones migrants al barri palmesà de Son Gotleu, que patí confinament per l’alta taxa de contagis. Les feines precàries varen impedir aquestes dones acollir-se als instruments com els Erto.
En canvi, els infants ingressats en hospitals, fins i tot, experimentaren una millora emocional amb el confinament i es varen mantenir optimistes. L’estudi destaca l’esforç dels docents per atendre aquests infants.
Moltes escoles de Palma han sortit avui en una rua al carrer per lluir les disfresses