Els caravanistes clamen contra l’ordenança de trànsit de Ciutadella
Afirmen que van presentar al·legacions, però que mai no els van respondre, mentre que l'Ajuntament assegura no haver-les rebut

Des del gener, 16 camions al dia transportaran l'aigua necessària i faran entre cinc o sis viatges al dia d'anada i tornada a la depuradora
L’u de gener entra en vigor la Directiva Europea d’Emissions Industrials. Per complir-la Endesa ha construït a la Central del Port de Maó un dipòsit i una planta depuradora d’osmosi que permet injectar l’aigua pura necessària per reduir, fins en un 70%, les emissions d’Òxids de Nitrogen.
Per dur-hi l’aigua al setembre van començar les obres per connectar amb una canonada els gairebé sis quilòmetres que la separen de la depuradora de Maó-Es Castell.
Actualment es treballa en tres punts per accelerar les obres. Però aquestes feines no s’acabaran fins al juny o juliol. Fins que no s’enllesteixin, l’aigua arribarà a la Central en camions que tenen capacitat de transportar a 27.000 litres d’aigua. Ara, en fase de proves, aquests camions fan cinc o sis viatges al dia d’anada i tornada a la depuradora , però a partir de l’1 de gener en seran uns 16 de mitjana.
Des de No Tòxic Menorca, que divendres va celebrar una assemblea consideren que, a més de les emissions que generin els camions, el punt més polèmic passa pel fet que gairebé la meitat d’aquesta aigua acaba tornant a la depuradora. El col·lectiu assegura que està contaminada.
En canvi els responsables d’Endesa argumenten que l’única emissió que genera aquest sistema és vapor, no contaminant, i que l’aigua que es retorna a la depuradora és la que la planta d’osmosi no pot depurar amb la puresa necessària per poder refrigerar la Central.
Les obres de la canalització d’aigua per refrigerar la central de Maó haurien de començar aquest mes
La central elèctrica del port de Maó s’alimentarà de gas natural d’aquí a dos anys i mig aproximadament
Afirmen que van presentar al·legacions, però que mai no els van respondre, mentre que l'Ajuntament assegura no haver-les rebut
Segons el Servei d'emergències 061, el menor caminava per la voravia quan un camió li hauria colpejat el cap amb el retrovisor
Aquesta cursa va ser una idea d'un grup d'amics del poble i ha acabat convertint-se en una de les cites més importants del municipi
30 estudiants de 15 països participen a l'estada lingüística de l'Institut Ramon Llull