Una església de Palma transforma el seu santuari en un espectacle audiovisual inèdit
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Els investigadors han trobat indicis d'hibridació entre les nacres en perill d'extinció i les nacres de roca a Cabrera
La setmana passada un bussejador va localitzar una nacra viva a Eivissa. Fa uns anys no hauria significat res, però ara el Centre Oceanogràfic de Balears ho aplaudeix. S’afegeix als 4 exemplars de Menorca, 3 de Mallorca i 2 de Cabrera: en tenen 10, en total, de localitzats.
Demanen als ciutadans que, si en veuen alguna de viva, si poden en facin una fotografia i els ho notifiquin a ells mateixos o al web d’Observadores del Mar.
Aquestes nacres són supervivents del patogen que, des del 2016, ha eliminat el 99% de la població que hi havia al Mediterrani. Abans, assegura la investigadora Maite Vázquez, n’hi havia milions, a les Balears.
Encara no saben d’on ve el patogen que gairebé ha exterminat l’espècie, però Vázquez adverteix que “el canvi climàtic i les i actuacions de l’ésser humà a la mar acceleren tots els processos.”
Només resisteixen poblacions de nacres al mar Menor i al delta de l’Ebre. El patogen no hi entra perquè la salinitat és molt diferent. Aquestes poblacions i els individus resistents són l’esperança per al futur de l’espècie.
Ara, a Cabrera, han trobat indicis d’hibridació entre la nacra en extinció, la ‘Pinna nobilis’, i la nacra de roca, la ‘Pinna rudis’. Comença una nova investigació per saber més d’aquesta espècie clau per a l’ecosistema.
Les nacres viuen a la posidònia, filtren aigua i la seva closca és l’hàbitat de fins a 150 espècies diferents.
El patogen que ha matat el 99% de les nacres a les Balears s’estén al Mar Menor
Localitzats vuit exemplars vius de nacra a Mallorca i a Menorca
Dos pescadors submarins troben una nacra viva a la costa Nord de Menorca
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Alguns dels animals que hi havia han mort
A partir de l'any que ve, el pàrquing només obrirà de març a octubre