X

L’UCO revela que la trama Koldo pretenia beneficiar-se de les obres d’Acciona a l’Aeroport de Palma

Així es desprèn del darrer informe de la unitat de la Guàrdia Civil sobre unes notes de l'empresari basc Antxon Alonso, propietari de Servinabar 2000, de la qual, presumptament, Santos Cerdán era soci

20/11/2025

L’UCO revela que la trama Koldo pretenia beneficiar-se de les obres d’Acciona a l’Aeroport de Palma

Foto del fons: imatge d'arxiu d'obres a l'Aeroport de Palma. Foto del davant: imatge que s'inclou al darrer informe de l'UCO de Santos Cerdán amb l'exdirectiu d'Acciona Justo Vicente Pelegrini. / Muntatge propi

90

El darrer informe de la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil revela que la trama Koldo pretenia treure beneficis de les obres d’ampliació de l’Aeroport de Palma. Són les feines de remodelació de la terminal, que es va adjudicar a la constructora Acciona per prop de 200 milions d’euros.

A l’informe, al qual ha tengut accés IB3 Notícies, s’adjunta la imatge d’unes notes trobades al mòbil de l’empresari basc Antxon Alonso, el propietari de Servinabar 2000, la companyia de la qual se sospita que l’exnúmero tres del PSOE, Santos Cerdán, era soci. Segons els investigadors, en aquestes notes, escrites per Alonso, hi apareixen les paraules Edifici Processador Palma, que l’UCO relaciona a les obres a Son Santjoan: “La menció a l’edifici processador de Palma podria estar vinculada a l’adjudicació a Acciona de l’expedient dimanant d’AENA, per a la remodelació de l’Àrea Terminal de l’Aeroport de Palma de Mallorca (Edifici Processador i Mòdul A)” per gairebé 200 milions d’euros.

Segons l’informe, Antxon Alonso va enviar la imatge d’aquestes notes a qui era l’apoderat d’Acciona, Justo Vicente Pelegrini, durant una reunió telemàtica. Amb tot, Aena ja ha fet un comunicat en el qual defensa defensa la transparència de l’adjudicació a Acciona.

Segons l’informe de l’UCO, la principal font d’ingressos de Servinabar, empresa de la qual Santos Cerdán tenia el 45% de la propietat, va ser, precisament, Acciona, amb les diverses obres públiques que va executar. La investigació sospita que l’empresa de Navarra obtenia el 2% de cada adjudicació.

Notícies relacionades >

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT