El valencià Carlos Sancho, guanyador de les I Jornades Internacionals de Direcció de Banda
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
El Consell ofereix un taller de salut jove orientat a conscienciar sobre l'impacte que la indústria tèxtil té en el medi ambient
A Méteo parlam de la relació directa entre el consum de roba i el medi ambient. Per fer conèixer i per promoure entre els joves el consum responsable de roba es fa un taller als instituts de Menorca sobre l’impacte ambiental i social de la indústria tèxtil. Conèixer els materials de què estan fetes les peces de roba que compram, conèixer com s’han fet i els recursos naturals emprats… és un taller que aconsegueix remoure consciències i en alguns casos, canviar els hàbits de compra.
Cada any es produeixen 80.000 milions de peces de roba. Un 400 per cent més que fa 20 anys. Cada persona genera de mitjana més de 30 quilos de residus tèxtils. i per produir tan sols un quilo de cotó es necessiten 20.000 litres d’aigua. Són algunes de les dades que es donen al taller educatiu sobre moda sostenible, que s’ofereix als instituts i que no han deixat indiferents els alumnes de segon de batxillerat del Joan Ramis i Ramis de Maó.
Han après que la indústria tèxtil és la segona més contaminant del món, però que, a més, també desencadena una sèrie de conseqüències socials… com, per exemple, l’explotació laboral a països subdesenvolupats. Per això, una de les dinàmiques consisteix a mirar d’on prové la roba que duen posada… i també de quin material està feta.
I és que, tot i que fins ara desconeixien el concepte de moda ràpida, ja formaven part del seu engranatge. Una moda que genera un consum excessiu, amb peces dissenyades i fabricades de manera accelerada i a baix cost, però capaç d’atrapar qualsevol persona que vulgui seguir constantment les tendències del mercat. Però encara més entre els joves, que es troben en procés de construir la seva pròpia identitat. Precisament, per aquest motiu, es vol promoure a les aules el consum responsable de roba i conscienciar sobre l’impacte que té la indústria tèxtil al medi ambient.
Comprar menys roba o comprar-ne de més sostenible, allargar la seva vida útil o reciclar-la, són alguns dels reptes que s’enduen a casa, de per vida, els alumnes d’aquest taller.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Durant la jornada, s'han arribat a registrar ones de fins a 13 metres
L’Audiència de Palma reprèn el judici amb jurat per la mort de la criatura el 2023; demanen presó permanent revisable per a la mare i l’oncle