Un curs marcat per les limitacions en les pantalles, nous currículums i prohibició de les begudes energètiques
Foto: Issac Buj / Europa Press
310El curs escolar 2025-2026 ha començat a les Balears amb més de 160.00 alumnes d’entre Educació Infantil i Batxillerat amb prop de 18.800 docents, limitacions en les pantalles, nous currículums i prohibicions en el consum de begudes energètiques.
Ver esta publicación en Instagram
Entre les novetats del curs que comença aquest dimecres es troben els nous currículums educatius, que suposaran més hores de matemàtiques i reforçar l’ensenyament de llengües.
També es regula l’ús de pantalles digitals. Entre l’etapa d’infantil i fins a 3r de primària no se’n podrà fer ús. A 4t de primària es limita l’ús a una hora diària, mentre que a 5è i 6è, el límit s’amplia només amb objectius pedagògics.
Aquest curs també entra en vigor la regulació dels telèfons mòbils en els centres educatius. La normativa afectarà ara a tots els centres sostinguts amb fons públics. Així, es prohibeixen els dispositius personals en l’àmbit escolar, tant en horari lectiu com en l’esbarjo, i en períodes dedicats a activitats complementàries i extraescolars com a sortides. Com a excepció, es podrà autoritzar l’ús d’aquests dispositius en casos justificats per circumstàncies individuals concretes, especialment les de caràcter mèdic.
Una altra de les novetats del curs 2025-2026 és la prohibició del consum de begudes energètiques en les sortides escolars en els centres escolars públics. Aquest curs es regularà aquesta qüestió mitjançant unes instruccions per als centres públics i, a partir del pròxim curs, la prohibició es regularà a través d’un decret, de la mateixa manera que s’ha fet amb la prohibició dels mòbils.
Un d'ells ha estat posat en llibertat, mentre que els altres dos passaran a disposició judicial, presumiblement, aquest dijous
L'accident ha obligat a tallar el trànsit
El compositor belga enregistra amb la Banda Municipal de Palma
L'AECC ha presentat la iniciativa 'Braçalets d'esperança' per visibilitzar la malaltia