X

Miquel Barceló participa a una exposició sobre natura morta al Louvre amb un dels seus nous bodegons a la grisalla

Entre Miró i Ron Mueck, la grisalla del peix espasa de Barceló ocupa un espai protagonista a la sala dels artistes contemporanis

14/10/2022

Miquel Barceló participa a una exposició sobre natura morta al Louvre amb un dels seus nous bodegons a la grisalla

33

París és imprescindible en la carrera de Miquel Barceló, i és la primera ciutat a descobrir aquesta nova obra de l’artista Felanitxer: una col·lecció de grisalles.

La tècnica de la grisalla produeix com un relleu al llenç. Era una de les tècniques favorites dels pintors de l’Edat Mitjana i tractava la forma i el color per separat. Miquel Barceló torna a ella molts de segles després i exposa Grisaille à l’espadon al Louvre, una de les seves darreres produccions. L’obra s’encabeix en la mostra Les Choses. Una histoire de la nature morte (Les coses. Una història de la natura morta), que rastreja la presència dels objectes a l’art des d’un punt de vista multidisciplinar i reflexiu. Entre les gairebé 200 obres que es poden veure a l’exposició hi ha des d’esteles funeràries egípcies, fins a quadres de Picasso, i es podrà visitar tota la tardor.

A través d’una trentena de peces de gran format, Barceló torna sobre el gènere de la natura morta: el revisa, s’allunya dels grans relleus, dels sediments i les textures d’altres obres. La monocromia i la grisalla són missatges en aquesta nova col·lecció. Pensament i reflexió sobre l’abundància i la decadència: “jo no pint rams de flors ni pops de Mallorca, són polps del Louvre, del Museu o del meu catàleg infinit d’imatges. Són com una manera de repensar tota la meva iconografia”, explica l’artista felanitxer.  Entre Miró i Ron Mueck, la grisalla del peix espasa de Barceló ocupa un espai protagonista a la sala dels artistes contemporanis.

És a la Galeria Thaddaeus Ropac de París on exposa Griseill. Una sèrie de pintures en les quals predomina el blanc i el negre combinant-los amb aquesta tècnica tradicional del segle XIV. És una sèrie de natures mortes provinents de l’imaginari de l’artista en què reinterpreta obres seves i que va sorgir durant la pandèmia.

14/10/2022

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT