X

Miquel Barceló participarà en el disseny de la façana de la Glòria de la Sagrada Família

És un dels tres artistes elegits perquè facin una proposta sobre com hauria de ser el principal accés a la basílica barcelonina

25/03/2025

Miquel Barceló participarà en el disseny de la façana de la Glòria de la Sagrada Família

Imatge d'arxiu.

64

El pintor i escultor mallorquí Miquel Barceló participarà en la proposta artística per a la façana de la Glòria que s’està començant a construir a la Sagrada Família.

Segons han informat des de la basílica de la Sagrada Família, el Patronat de la Junta Constructora ha triat Miquel Barceló i dos artistes més, la basca Cristina Iglesias i el mexicà Javier Marín, perquè facin una proposta sobre com hauria de ser el disseny del que serà el principal accés a la basílica barcelonina. La Sagrada Família ha sol·licitat als tres artistes que facin les seves propostes artístiques per a la façana, unes creacions que serviran perquè el Patronat pugui triar l’artista o els artistes que finament executaran els treballs.

La façana de la Glòria és l’última gran fase de la construcció de la Basílica, la construcció de la qual previsiblement estaria acabada en un termini de deu anys, sense comptar-hi els elements decoratius. Actualment, els esforços en la construcció estan centrats en la torre de Jesús, la més alta de la Sagrada Família i que comptarà amb una creu mirador en el cim.

Aquesta torre es preveu que es culmini al final d’any per a ser inaugurada el juny de 2026, coincidint amb els actes de celebració del centenari de la mort d’Antoni Gaudí.

Façana Glòria de la Sagrada Família de Barcelona. Foto SergiCL / Shutterstock.com

En paral·lel, la Sagrada Família ha iniciat aquest 2025 la construcció vertical de la façana de la Glòria, l’accés principal. El projecte preveu que l’accés a aquesta entrada de la Glòria sigui mitjançant una escalinata construïda per sobre del carrer de Mallorca, que encara està en negociació amb l’Ajuntament i els veïns, perquè suposaria l’expropiació i la demolició d’alguns blocs de cases.

De moment, de la façana de la Glòria només estan posats els fonaments, sobre els quals s’alçaran quatre torres, juntament amb la resta dels elements arquitectònics, durant els pròxims anys. Per a la façana està prevista en el futur una extensa decoració, que comptarà amb un centenar de figures.

Notícies relacionades >

25/03/2025

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT