Nando Esteva suma el 21è Lux de la seva carrera i el formenterer Javi Parejo guanya en la categoria de fotoperiodisme
Fotografies del projecte "Un lloc on créixer" de Nando Esteva guanyador del Lux d'or en la categoria de bodegó
180El fotògraf mallorquí Nando Esteva ha aconseguit el seu vint-i-unè premi Lux des del 2009, amb un or en la 33a edició d’aquests guardons de fotografia professional, per la seva sèrie fotogràfica Un lloc on créixer.
Ver esta publicación en Instagram
No ha estat l’únic guanyador illenc en l’edició dels premis d’enguany, en la subcategoria de Fotoperiodisme, dins Reportatge Documental, el fotoperiodista formenterer Javi Parejo ha aconseguit també un altre premi Lux. Parejo ho ha aconseguit amb la sèrie L’altra Formentera, centrada en els efectes de la crisi migratòria a la menor de les Pitiüses, una temàtica en la qual ha centrat bona part de la seva feina els darrers temps, documentant l’arribada de migrants i les troballes de cossos sense vida a l’illa de Formentera.
Ver esta publicación en Instagram
Pots recuperar la gala de lliurament dels Premis Lux de Fotografia Professional de 2025 aquí.
Nando Esteva, col·leccionista de Lux
La col·lecció fotogràfica de Nando Esteva premiada com la millor en la categoria de bodegó “és una sèrie manual en què fruits i vegetals, en la seva aparent decadència, es transformen en símbols de vida”, informa en una nota sobre el guardó rebut la nit de dijous. L’obra combina el classicisme del bodegó amb una estètica contemporània i reflexiona sobre els cicles vitals i el fet transformador.
Ver esta publicación en Instagram
Cada imatge s’ha construït amb una direcció d’art acurada, intervencions sobre els vegetals i microescenaris poètics, mentre que la il·luminació tenebrista crea atmosferes dramàtiques i escultòriques, accentua textures, volum i narrativa cromàtica: “Volia cercar l’equilibri entre la quietud del bodegó clàssic i la tensió que sorgeix del contrast entre la vida que brolla i la matèria que s’esgota”, explica el fotògraf palmesà.
“Un lloc on créixer no documenta objectes; els transforma en símbols de resiliència, petites al·legories del poder silenciós de la vida per obrir-se pas”, afegeix.
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
La doble esqueixada ha fet que l'alçària hagi estat menor
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús