IB3 | PROGRAMACIÓ TELEVISIÓ i R...

DIMARTS
14/04/2026
07:00

E 2237

07:45
08:10
09:05

AL DIA

E 2171

12:00

E 496

15:40

A TAULA AMB TOMEU CALDENTEY

T1 - E58 : SARDINES AMB SOBRASSADA I BOTIFARRÓ

Sardines amb sobrassada i botifarró “A taula” és el nou programa d’en Tomeu Caldentey. Cuinar és experimentar i compartir, i en Tomeu ho fa cada dia elaborant receptes de tota casta, des de la recepta més refinada fins a aquella que va aprendre de la padrina; plats dolços i salats, els clàssics de la cuina balear i també d’exòtics. En aquest capítol cuinarem unes sardines amb sobrassada i botifarró. Marcarem els lloms a les sardines amb l’aroma del bacó i la sobrassada. Passarem pel forn una coqueta de pasta de full amb botifarró, que serà la guarnició, i unificarem la reparació amb una salsa amb pebres i nata. “A taula” ha estat produït per Espiral Producciones TV en coproducció amb IB3 Televisió.

16:05

TIC-TAC

E 57 : ALARÓ

16:30

TIC-TAC

E 27 : LLUBÍ

16:55

E 2237

21:35
22:20
00:00

MAURA EN 12 TRAÇOS

E 1 : MAURA EN 12 TRAÇOS -

El documental de dos capítols històric-polític ofereix un repàs fidedigne de la vida del cinc vegades president del govern, amb imatges d'arxiu familiar mai vistes i localitzacions exclusives. Coincidint amb la commemoració del centenari de la seva mort, es presenta “MAURA EN 12 TRAÇOS”, una nova producció documental que s'endinsa en la complexa figura d’Antoni Maura i Montaner. Aquest treball històric i polític proposa un viatge pel temps convuls que va viure el polític mallorquí, des de les acaballes del segle XIX —marcat per la pèrdua de les colònies i la crisi de la monarquia— fins a un segle XX definit per guerres, magnicidis i una presa de decisions constant. Un retrat polièdric d’un home d’Estat “MAURA EN 12 TRAÇOS” no és només una biografia lineal, sinó un esbós profund d’un home que va arribar a presidir el Consell de Ministres en cinc ocasions diferents. A través d'una narrativa respectuosa però rigorosa, el documental compta amb la participació d'experts, politòlegs, historiadors i familiars. Aquestes veus autoritzades construeixen el perfil d’un líder que va defensar les seves idees fins al final, anant molt més enllà del simple funcionari públic. Arxiu inèdit i localitzacions emblemàtiques Un dels grans valors de la producció és l'accés a un arxiu familiar inèdit, que permet a l’espectador descobrir la faceta més humana i privada del polític. El relat visual es completa amb un recorregut per escenaris clau de la seva vida, tant a Madrid com a Mallorca. Les càmeres han entrat al Congrés dels Diputats, al seu despatx personal, a la Reial Acadèmia de la Llengua i la Reial Acadèmia de Jurisprudència i legislació oferint un testimoni visual únic dels llocs on Maura va exercir com a ministre, diputat, líder i pare de família. “MAURA EN 12 TRAÇOS” és, en definitiva, un document imprescindible per entendre una de les figures més rellevants i complexes de la història política espanyola contemporània. El documental de dos capítols ha estat dirigit per David M

02:05
02:50

E 496

04:45

PAISATGES

04:50

E 2237

06:30

T3 - E1 : ROBA

Programa dedicat a la roba i la vestimenta. Capell, barret, beca, guants, bufanda, gonella, abric, jaqueta, gec, katiusca, dessuadora, jersei, camiseta, rebeca, calçons, xandall i sabates de xarol, calçons amb bufes, camisola, falda, faldetes, espardenyes, calces o banyador són algunes de les paraules referides a peces de roba que hem recollit arreu de les Balears. També hem aprofundit en com vestim les nostres cases, algunes paraules que ens han dit el illencs són: cortines, roba de llit, llençols, flassades, cobertó, caramassos, tovalloles, bena, feixa, vànova cotonada, vànova, mantes, fil, eixugall, estovalles, tovallons, torcaboques, cànyom, cobrellit, barnús, tapall, cobricel, domàs, etc. En el programa de TÉNTOL dedicat a la ROBA, el convidat especial és l’escriptor menorquí Ponç Pons a qui sotmetrem al nostre particular paraulòmetre. TÉNTOL és un programa de televisió d'entreteniment i divulgació sobre el patrimoni lingüístic de les Balears. El format, de nova creació, fa especial èmfasi en la genuïnitat i origen etimològic de paraules i expressions recollides arreu de les Illes. Algunes de les seccions de TÉNTOL són: Català per Extraterrestres, l'Endevinalla, els Embarbussaments, l'Aixuxines i la saviesa de tres padrins un de cada illa. Al final del programa comptarem amb una cançó inèdita composta i interpretada per Jorra Santiago.