X

Marga Prohens: “Rebutjam i rebutjarem qualsevol intent d’un pacte bilateral amb Catalunya”

El finançament autonòmic ha estat un dels principals temes que han tractat en la trobada al Consolat de Mar entre la presidenta del Govern i el seu homòleg català, Salvador Illa

14/11/2025

Marga Prohens: “Rebutjam i rebutjarem qualsevol intent d’un pacte bilateral amb Catalunya”

168

Marga Prohens avisa que recorrerà a totes les instàncies si Catalunya pacta un nou sistema de finançament bilateral amb l’Estat. La presidenta del Govern ho ha dit després de reunir-se amb el seu homòleg català, Salvador Illa, al Consolat de Mar. El finançament autonòmic ha estat un dels principals temes que han tractat en la trobada, la primera després de la inexistència de diàleg amb l’anterior govern de la Generalitat.

Prohens ha defensat que el nou sistema de finançament ha de tenir en compte factors com el creixement poblacional, la insularitat i la població flotant. De fet, la presidenta ha demanat a Illa que deixi de banda les negociacions singulars amb l’Estat. A parer seu, un pacte bilateral pot afectar les Illes, un punt en què Salvador Illa discrepa perquè no veu cap incompatibilitat amb què cada territori reclami més autogovern.

Prohens i Illa discrepen en el finançament econòmic, però estan d’acord pel que fa a la gestió del turisme: no són partidaris del decreixement, sinó que defensen la contenció. Durant la reunió, Prohens també ha demanat a la Generalitat el seu suport per reclamar a l’Estat un major desplegament de Frontex a la ruta migratòria entre Algèria i les Balears.

Notícies relacionades >

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT