Els fons recaptats serveixen per dur a terme els programes de prevenció de l'entitat
Com cada darrer dissabte de setembre, la Fundació Rana, que combat l’abús sexual infantil, ha organitzat un mercadet solidari per recaptar doblers. Aquesta és la quinzena edició i fins a les 6 de l’horabaixa es poden visitar les nou paradetes amb menjar, roba, juguetes i articles per a la llar que es poden adquirir a un preu assequible.
Els fons recaptats serveixen per dur a terme els programes de prevenció de l’entitat. Segons la Fundació, a les Balears, un 12% dels estudiants universitaris de la UIB ha reconegut ser víctima d’algun tipus d’abús sexual durant la seva infància i adolescència. En la majoria dels casos d’abús sexual a menors, la víctima coneix la persona abusadora i hi confia. Aquesta, a més, sol pertànyer a qualsevol classe social, edat, sexe, professió, ètnia o religió. Rana fa feina perquè les persones que han patit abús puguin recuperar-se, però recalquen que tendrà més possibilitats de fer-ho com abans es detecti l’abús.
Rana, ofereix formació a escoles i entitats per a la detecció i prevenció de l’abús sexual, l’assessorament i l’atenció a les famílies, així com tractament psicològic a adults víctimes d’abús sexual en la seva infància.
Les noves tecnologies darrerament s’han convertit en un altre entrebanc i obstacle, ja que es produeixen situacions molt difícils de detectar. Per això, consideren que és el gran repte dels pròxims anys.
Continua la incògnita, mentre s'especula quina espècie pot haver causat el que no sembla una mossegada
L'alerta per desaparició ha estat desactivada
La zona roman amb bandera groga mentre cerquen l'animaló
Després d'un mes, l'home de 54 anys ha estat traslladat a planta