Recuperen les tonades i cançons que cantaven antigament els treballadors
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
L'entitat engega per tercer any la campanya 'SOS Sargantanes' i reparteix ratolins per a les trampes de serps
La sargantana de les Pitiüses està en risc d’extinció. És la dieta principal de les serps, detectades a Eivissa per primera vegada l’any 2003. Des de llavors ençà, la població de serps ha crescut exponencialment. Fa tres anys que l’Institut d’Estudis Eivissencs té en marxa la campanya SOS Sargantanes.
L’entitat reparteix ratolins que els voluntaris posen a trampes instal·lades a ca seva, entre l’abril i l’octubre, per mirar de minvar la població d’aquests ofidis i salvar, així, la sargantana.
Na Rosa Maria acudeix avui a la seu de l’Institut d’Estudis Eivissencs per recollir un ratolí. Viu a Sant Jordi i és una de les 500 voluntàries que té l’entitat en la campanya SOS Sargantanes. L’atén Antònia Maria Cirer, membre de l’Institut, una dona molt implicada en la protecció de la sargantana.
Juntament amb Antònia, visitam Neus Torres, que ens mostra les dues trampes que té a ca seva. Fa vint anys que hi viu i, en aquestes dues dècades, ha vist com les serps han anat guanyant terreny de manera clara a la sargantana.
En els dos darrers anys, ha arribat a capturar unes 25 serps. L’evolució a la resta de l’illa és clara. I així com va creixent la població de serp, va desapareixent la sargantana.
L’Institut d’Estudis Eivissencs considera que l’administració pública podria actuar d’una manera més eficaç per erradicar les serps, per exemple utilitzant feromones. L’entitat convocarà una beca per estudiar de què més s’alimenten les serps. Ara són les sargantanes, però pot afectar més espècies.
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer General Riera de Palma
Ferides sa mare i la padrina, que han estat traslladades a un centre hospitalari