Aquest dimecres va començar el procés de vacunació per a aquest col·lectiu que integra 4.500 persones dependents de grau III que no estan en residències
Un infermer subministra la vacuna contra la Covid a una persona gran dependent (CAIB)
11En total a les Illes ja s’han vacunat 488 grans dependents. Dimecres va començar la vaccinació d’aquest col·lectiu format aquí per 4.436 persones, a més dels cuidadors professionals, que també entren en aquest procés. Salut calcula que en dues setmanes tots hauran rebut el primer preparat. Una tasca que ja ha començat a posar en marxa el Centre de Salut del Raiguer, amb més de 100 grans dependents inscrits.
De moment aquí només vacunen les persones dependents majors de 55 anys. Per aquells que en tenen entre 18 i 55, expliquen, es posarà en marxa un dispositiu exterior amb el vaccí d’Astrazeneca. Segons explica Maciana Marimon, Coordinadora d’Infermeria del centre, la vacunació és fa majoritàriament en el centre, amb grups de sis persones com a màxim. Aquells, amb mobilitat reduïda que no es poden desplaçar fins aquí reben la dosi a domicili.
Pel que fa als cuidadors dels grans dependents, de moment només està prevista la vaccinació dels cuidadors professionals. La Conselleria de Salut està treballant i defensant davant el Ministeri que es pugui ampliar a un cuidador per cada gran dependent.
120 persones de gran dependència s’han vacunat aquest divendres a Menorca
42.090 VACUNES ADMINISTRADES:
Balears ha administrat fins a aquest dijous un total de 42.090 vacunes contra la COVID-19. A Mallorca s’han administrat 33.253 dosis; a Menorca, 3.934; i a Eivissa i Formentera, 4.903.
A més, del total de persones vacunades, fins a 16.557 persones han rebut la segona dosi amb la qual cosa han completat el procés de vacunació.
Aquest divendres comença a Menorca la vacunació de 524 grans dependents
Comença la vacunació dels 535 grans dependents de les Pitiüses
Policies, bombers, l’exèrcit i docents, els següents col·lectius en el procés de vacunació
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut
Ha finat aquest divendres als 73 anys després de patir una llarga malaltia