S’amplien de tres a onze les seus per fer les proves d’accés a la universitat per mor del coronavirus
Enguany les proves d'accés a la universitat seran els dies 7,8 i 9 de juliol a les Illes
Alumnes de 2n de batxillerat artístic assisteixen a tutories personalitzades a un institut de Maó per a la preparació dels seus exàmens de selectivitat. EFE/David Arquimbau
76
La Universitat de les Illes Balears (UIB) i la Conselleria d’Educació, Universitat i Recerca han acordat ampliar les seus on se celebraran les proves d’accés a la universitat (PBAU) de tres a 11 a Mallorca a causa de l’impacte de la COVID-19. L’objectiu d’aquesta decisió és garantir que s’adopten les condicions de seguretat sanitària necessàries i la facilitat d’accés.
En el cas dels pobles de la Part Forana s’habilitaran sis espais. Seran l’Auditori de Peguera, la Fàbrica Ramis (Inca), el poliesportiu Alcúdia, l’antiga terminal de l’aeroport de Palma, el poliesportiu de Manacor i l’Espai 36 de Sant Llorenç.
A Palma, s’habilitaran el campus de la UIB, el Velòdrom de Balears, el Palau de Congressos, el Conservatori de Palma i l’Escola Superior de Disseny.
Enguany les proves d’accés a la universitat seran els dies 7, 8 i 9 de juliol a les Illes.
En el cas de Menorca se celebraran al recinte firal de Maó i a la sala multiusos de Ciutadella. A Eivissa, es faran al recinte firal de la ciutat i a Formentera, a l’IES Marc Ferrer.
Així mateix, quant als estudiants amb necessitats especials (NESE) per illes, els de la zona de Palma faran les proves al campus de la UIB mentre que els de la zona d’Inca i de Manacor, els de Menorca i els d’Eivissa comptaran amb aules específiques a les localitats on es faran les proves.
Educació ha destacat que s’està treballant en el protocol sanitari que s’haurà d’aplicar durant la celebració de les proves. A més, també s’han previst altres espais en cas que sigui necessari utilitzar-los en tenir tancada la matrícula.
El pròxim dia 2 de juliol, a través de les plataformes GESTIB i UIBdigital els alumnes sabran l’espai i l’aula on els correspondrà fer l’examen.
Els experts alerten de les desigualtats que el confinament ha provocat en els alumnes de la Selectivitat
EL MÉS LLEGIT
societat
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença i Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep de sa Talaia, Santa Eulària des Riu, Maó, es Mercadal
societat
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
societat
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície
societat
La batlessa, Xisca Lascolas, afirma que s'estan investigant aquests nous casos, però demana a les víctimes de robatoris que no ho denunciïn públicament a les xarxes socials i que ho facin davant la Policia Local o la Guàrdia Civil