Enguany, el membre més jove de l'Ajuntament de Ciutadella, el regidor popular, Nico Blanco Anglada, ha estat qui ha donat els tres tocs
Ciutadella ha concentrat avui dematí la major part dels actes rellevants de la Diada de Menorca. Amb la missa solemne de Sant Antoni, presidida per primera vegada pel Bisbe, Gerard Villalonga, i la posterior processó dels Tres Tocs, encapçalada per tres regidors a cavall, seguits de la resta de la corporació municipal i la presidenta del Govern, Marga Prohens, i el president del Parlament, Gabriel Le Senne, acompanyats de representants dels cossos policials i autoritats eclesiàstiques.
Una processó que ha sortit de la porta de la llum de la Catedral i ha recorregut el centre de la ciutat, tal com es feia ja a l’edat mitjana, fins arribar a la plaça d’Alfons III, coneguda com a plaça de les palmeres. Allà s’ha recreat l’entrada de les tropes cristianes a Ciutadella, el darrer poble de l’illa a caure sota control de la corona catalanoaragonesa amb els tres tocs i davant una plaça plena a vessar. Enguany, el membre més jove de l’Ajuntament de Ciutadella, el regidor popular, Nico Blanco Anglada, ha estat qui ha donat els tres tocs.
En acabar la processó, autoritats i polítics han assistit a la residència municipal, on, com és tradició, han degustat brou. A la mateixa plaça té lloc el mercat de taronges i dàtils i en la qual se sorteja un porc.
La víctima és Gaspar Rosselló, professor, gestor universitari i figura destacada del món acadèmic lligat a la Universitat de Barcelona
Dues avaries diferents provoquen problemes i retards en totes les línies de tren
Una dona ha mort i altres tres persones més, entre les quals dos policies, han hagut de ser atesos pel 061
La capitana del catamarà, de 53 anys, es troba en observació i presumiblement rebrà l'alta avui