L'Ajuntament creu que una dessalinitzadora en seria la solució
Aquest dijous s’han conegut les dades de les reserves hídriques a les Balears del febrer passat i, com el gener, es mantenen estables al 54 per cent. Mentre a Mallorca les reserves han baixat dos punts, a Menorca i les Pitiüses han augmentat entre un punt i dos. Formentera ha sortit de l’estat d’alerta i passa a estar en prealerta com a totes les illes.
View this post on Instagram
L’aigua de davall terra és essencial per a l’abastiment de la població, juntament amb les dessaladores. En alguns municipis, els pous i aqüífers estan sobreexplotats o contaminats i això perjudica la qualitat d’aquesta aigua. Segons el Sistema d’Informació d’Aigües de Consum del Ministeri de Sanitat, ara mateix, 68.506 persones a les Balears, de 13 municipis, no poden beure aigua de l’aixeta perquè no és apta per al consum. A Mallorca són 9 municipis tots per contaminació de nitrats. N’és un exemple el municipi de Santanyí. El poble té 8 pous d’on s’abasteixen els diferents nuclis, tots explotats per empreses privades. Només un dona aigua apta per a consum humà, mentre que la resta estan salinitzats i tenen excés de nitrats. L’Ajuntament creu que una dessalinitzadora en seria la solució.
A finals del 2022, els ajuntaments del Migjorn mallorquí signaren un pacte amb Abaqua per fer arribar a la comarca la xarxa de distribució en alta. Un projecte que també seria a llarg termini. Mentrestant, l’únic remei per als veïns és emprar aigua embotellada.
El cantant roman ingressat a la UCI de Son Espases i la seva vida no està en perill
El foc, que bàsicament ha afectat finques agrícoles, ha obligat a desallotjar diversos veïns que encara no han pogut tornar a la zona
El GOB celebra la contundència de la Guàrdia Civil i que es posi el focus de les restriccions d'aigua en els grans consumidors
Demanen recuperar els drets perduts durant l'etapa concursal de l'empresa, en què la plantilla va renunciar al 25% del seu salari