Ingressen a l’UCI de Son Espases un home ferit greu als jocs des Pla de Ciutadella
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan

L'escriptor mallorquí lidera la nova junta directiva de l'entitat amb la prioritat d'asseure's amb les editorials
L’escriptor mallorquí Sebastià Portell (ses Salines, 1992) ha estat triat aquesta setmana nou president de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana (AELC). En el vídeo de l’entrevista que acompanya aquesta notícia, li hem demanat a Portell que ens definira aquesta nova etapa que ell liderarà a través de quatre llibres. L’escriptor ha triat ‘Follem’ de Bel Olid, ‘La Santa’ d’Antònia Vicens, ‘Figura d’assaig’ de Joan Fuster i ‘Poesia completa’ de Josep M. Llompart.
Amb els seus prop de 30 anys, Portell reivindica que treballarà per “garantir que la bona feina que s’està fent es continuï fent”: “Intentaré que la meva acció no sigui definida ni per la meva joventut, ni pel meu gènere, ni pel meu origen geogràfic. Sinó fer feina per tots i cadascun dels socis. Crec que el nostre punt més fort és la diversitat, els nostres accents, la nostra manera d’escriure, el nostre estil, el nostre bagatge personal i això des de l’Associació ho hem de respectar i n’hem d’estar molt orgullosos”, defineix en Sebastià.
La seva principal prioritat al capdavant de l’AELC és recuperar la Comissió de Paritats en què es reuneixen amb representants de les editorials per tenir en compte els importants canvis que es preveuen en el sector com és la inclusió dels àudio-llibres. Segons Portell, aquest nou format de “llegir amb les orelles, arribaran amb molta força, hi haurà un boom inèdit, i l’AELC hi ha de ser per liderar les negociacions i vetllar que se faci sempre amb un respecte escrupolós dels escriptors i traductors”.
Un altre aspecte que li preocupa és la denominada Transposició Europea de Drets d’Autor en l’Àmbit Digital, un text legislatiu que passarà per diferents instàncies, des d’europees a estatals, i encara que hi hagi representants dels escriptors seguint-les, “perseguim que hi hagi una gestió col·legiada i obligatòria d’aquests drets, que ningú renunciï a ells”.
Portell reconeix que l’ús del català es troba en mínims històrics i reivindica que “per viure necessitam que el català estigui viu a dins i a fora dels llibres. Ho necessitam com a escriptors, però també com a persones que estimam les llengües. Que al final som humanistes”.
En poc menys d’un mes se celebrarà Sant Jordi i Portell creu que serà d'”un retorn a la normalitat” i espera que “els llibres en català circulin”, a més de celebrar l’amor.
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan
El ferit, un ciutadellenc de 54 anys, continua ingressat a l'UCI de Son Espases i el seu pronòstic és reservat
La programació de la radiotelevisió pública i plataformes digitals d'IB3 es veuran afectades i això inclou les retransmissions de les festes de Sant Joan de Ciutadella
L'home des be visita 105 cases durant tot el dia