Aquesta setmana, el jove pagès de Can Uep, en Lander anirà a veure com un grup de persones amants de la pagesia i dels costums tradicionals es posen a segar a l’antiga als afores de Porreres. De bon matí ajudarem a posar les eines i els animals a punt per segar, això sí, segarem després de berenar tots plegats. Veurem com es feia aquesta feina que avui dia fan les màquines recol·lectores, dites “cosetxadores”.
Anirem fins a Llubí per participar en el Campionat Mundial de Collir Tàperes, un acte organitzat per intentar mantenir el sentiment romàntic cap a la taperera, una planta molt autòctona d’aquest poble.
A Búger coneixerem un veïnat jubilat que ens mostrarà el seu petit hort, on collirà un paner de prunes i ens mostrarà una figuera de moro un poc inusual amb fulles amb fins i tot catorze figues de moro.
Uep! Com anam? S’emet els dijous a les 22.15 h a IB3 Televisió i en directe a la pàgina web d’IB3 i a la nostra app. A més, el podreu recuperar al nostre servei d’IB3 a la carta. Podeu interactuar a les xarxes socials amb l’etiqueta #UepIB3.
Coneixerem la toponímia del Migjorn de Mallorca i el Museu Etnogràfic a Campos