IB3 donarà el sus a la cobertura especial de les festes de Sant Joan amb la retransmissió en directe del primer toc del Diumenge des Be, un dels actes més emblemàtics del calendari festiu menorquí.
L’emissió es podrà seguir per IB3 Televisió i a través del web ib3.org/directe, diumenge 21 de juny a partir de les 8.45 hores, amb la narració de Vanesa Orti. Paral·lelament, el programa de ràdio La Gran Vida farà connexions en directe per acostar als oients l’ambient d’una jornada tan especial.
Un any més, l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears serà present a Ciutadella per oferir una cobertura extensa de les festes de Sant Joan i apropar aquesta tradició centenària als ciutadans de les Illes i d’arreu, a través de la televisió, la ràdio, el web i les plataformes digitals d’IB3.
Al llarg dels dies de la celebració, IB3 desplegarà un ampli dispositiu tècnic i humà per retransmetre en directe els principals actes de la festa. A més de les emissions especials del primer toc de flabiol, el Caragol des Born i els Jocs des Pla, els programes Al Dia, La Gran Vida, Ara Anam i Cinc Dies dedicaran una atenció especial als preparatius i al desenvolupament de les festes.
Els serveis informatius d’IB3 també reforçaran la cobertura amb connexions i seguiments especials per informar puntualment de tot allò que succeeixi a Ciutadella. A més, el portal ib3.org/directe, a totIB3, oferirà una actualització constant de continguts, vídeos, directes i informació relacionada amb les festes.
Dimarts 23, Primer toc i Caragol des Born
Dimarts 23 de juny, de 12.55 h a 14.00 h, IB3 retransmetrà en directe el primer toc de flabiol, l’acte que marca oficialment l’inici de les festes de Sant Joan. Durant tot el matí, el programa Ara Anam connectarà amb Ciutadella per mostrar els preparatius i l’ambient als carrers.
La retransmissió televisiva anirà a càrrec de Cristina Bugallo, els comentaris de Pere Bagur, amb Silvia Pons com a reportera. A IB3 Ràdio, Clara Aymamí i Pere Gibert seran els encarregats de narrar aquest moment tan esperat. Serà de les 12 a les 14 hores.
A l’horabaixa arribarà un dels actes més multitudinaris i espectaculars de la festa: el Caragol des Born. IB3 Televisió l’oferirà en directe de 17.45 h a 19.00 hores, amb la narració de Vanesa Orti, els comentaris de Joan Taltavull i les intervencions de Silvia Pons des del centre de la celebració.
Per acostar tots els detalls als espectadors, una grua equipada amb càmeres oferirà imatges aèries de la casa Olivar per seguir en directe l’entrada del caixer senyor, al Born.
Dimecres 24, Entrenaments i Jocs des Pla
El dia de Sant Joan, dimecres 24, IB3 oferirà una cobertura especial dels entrenaments dels Jocs des Pla. El web d’IB3 (ib3.org/directe) els retransmetrà íntegrament en directe a partir de les 9.30 hores. A més, el programa Al Dia, tant per ràdio com per televisió, connectarà amb Ciutadella per seguir-ne l’evolució i acostar als espectadors i oients l’ambient de la jornada. La retransmissió es farà amb un dispositiu de dues càmeres de Balears Live i comptarà amb Bep Marquès, reporter d’Al Dia, i Marta Garau al capdavant de la conducció. Durant l’horabaixa, el web d’IB3 també oferirà en directe la tradicional convidada als caixers.
La jornada culminarà a les 20.30 hores amb la retransmissió en directe dels Jocs des Pla, un dels actes més espectaculars i seguits de les festes. Cristina Bugallo conduirà l’emissió, amb el reporter Joan Farrés i els comentaristes Josep Pons Fraga, David Serra, David Marquès i Josep Ruete.