Més de 161.000 alumnes tornen a les aules a les Illes Balears
Una nina en el primer dia del curs escolar en un centre de Palma. Foto Isaac Buj / Europa Press
771Més de 161.000 alumnes de totes les illes han començat aquest dimecres el nou curs escolar als centres públics i concertats de l’arxipèlag. Un nou curs que arrenca també amb més de 18.000 docents, entre escola pública i concertada, 818 més que el curs anterior.
A primera hora del matí a les portes dels centres, a qualsevol dels pobles de les Balears, s’amuntegaven infants, pares i mares esperant per poder entrar i començar el nou curs. Entre els més menuts, moltes ganes de tornar a retrobar-se amb els seus companys de classe i no tantes, reconeixen, del que això suposa, tornar a estudiar: “Trobava a faltar els meus amics” o “tenc ganes de veure els meus amics, però estudiar no me fa massa ganes”.

Imatge d’avui matí, inici escolar, al CEIP Mestres Colom de Bunyola. / A. ALFONSO
Entre pares i mares també molta alegria per poder tornar a la rutina i que els més menuts de la casa recuperin els horaris i les dinàmiques que durant les vacances han quedat oblidades: “Desitjant que comenci el primer dia i que comencin la rutina”.

Un grup de nines entrant a una escola de Palma. Isaac Buj / Europa Press
En molts punts s’han fet dispositius especials de trànsit de les diferents Policies Locals per tal d’organitzar les arribades als centres i tractar d’evitar els col·lapses circulatoris.

Dispositiu de la Policia Local de Palma a la zona de col·legis de Ciutat. Patricia Bauzá
L'accident ha obligat a tallar el trànsit
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
El compositor belga enregistra amb la Banda Municipal de Palma
Els treballadors asseguren que se senten indefensos per la manca de representats legals