Més de 161.000 alumnes tornen a les aules a les Illes Balears
Una nina en el primer dia del curs escolar en un centre de Palma. Foto Isaac Buj / Europa Press
837Més de 161.000 alumnes de totes les illes han començat aquest dimecres el nou curs escolar als centres públics i concertats de l’arxipèlag. Un nou curs que arrenca també amb més de 18.000 docents, entre escola pública i concertada, 818 més que el curs anterior.
A primera hora del matí a les portes dels centres, a qualsevol dels pobles de les Balears, s’amuntegaven infants, pares i mares esperant per poder entrar i començar el nou curs. Entre els més menuts, moltes ganes de tornar a retrobar-se amb els seus companys de classe i no tantes, reconeixen, del que això suposa, tornar a estudiar: “Trobava a faltar els meus amics” o “tenc ganes de veure els meus amics, però estudiar no me fa massa ganes”.

Imatge d’avui matí, inici escolar, al CEIP Mestres Colom de Bunyola. / A. ALFONSO
Entre pares i mares també molta alegria per poder tornar a la rutina i que els més menuts de la casa recuperin els horaris i les dinàmiques que durant les vacances han quedat oblidades: “Desitjant que comenci el primer dia i que comencin la rutina”.

Un grup de nines entrant a una escola de Palma. Isaac Buj / Europa Press
En molts punts s’han fet dispositius especials de trànsit de les diferents Policies Locals per tal d’organitzar les arribades als centres i tractar d’evitar els col·lapses circulatoris.

Dispositiu de la Policia Local de Palma a la zona de col·legis de Ciutat. Patricia Bauzá
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El pagès lidera un grup de socis que vol adquirir el 51% de l’empresa per 800.000 euros amb l’objectiu de garantir la continuïtat de la indústria
El conductor ha xocat contra un pal de la catenària del tramvia
La reforma ha suposat una inversió de 3,4 milions d'euros