La Guàrdia Civil ha detingut els dos lladres, de 44 i 57 anys i de nacionalitat italiana
Fragment del video en el qual es veu l'assaltant copejant la parella de turistes britànics. Foto Guàrdia Civil
133Una càmera de seguretat instal·lada en un habitatge de Magaluf, a Calvià, ha captat el moment en què dos lladres assalten amb molta violència una parella de turistes britànics que passegen per la via pública per robar un rellotge d’alta gamma valorat en més de 80.000 euros. En les imatges es veu com un dels assaltants ataca la parella per l’esquena mentre l’altre lladre s’hi aproxima amb una motocicleta. Tot i que intenten oposar resistència i evitar el robatori, el lladre els ataca amb força, aconsegueix treure el rellotge a l’home i fugir amb la motocicleta. A conseqüència de l’agressió, el turista va patir ferides de caràcter lleu. El rellotge que li robaren està valorat en 80.000 euros. Els lladres dos membres d’un grup organitzat especialitzat en el robatori de rellotges de luxe.
Els fets varen ocórrer el passat mes d’abril, però no ha estat fins ara que la Guàrdia Civil ha aconseguit identificar i detenir els dos lladres. Són dos homes, de 44 i 57 anys, de nacionalitat italiana, que han estat detinguts com a presumptes autors d’un delicte de robatori amb violència i intimidació i falsedat documental.
Els dos lladres, després de cometre el robatori, abandonaren Mallorca i tornaren al seu país d’origen, Itàlia. La Guàrdia Civil va detectar, aquest setembre, que els dos lladres havien tornat a Mallorca i els va detenir. A més del robatori amb violència, se’ls atribueix també un delicte de falsedat documental, perquè van utilitzar documentació falsa per llogar la motocicleta amb la qual varen perpetrar el robatori.
El foc, que bàsicament ha afectat finques agrícoles, ha obligat a desallotjar diversos veïns que encara no han pogut tornar a la zona
Els promotors han esperat 45 anys per poder urbanitzar
La Federació Balear d'Espeleologia acusa la Societat Espeleològica Balear i la Direcció General de Medi Natural de causar danys en una cavitat de la Xarxa Natura 2000
Demanen recuperar els drets perduts durant l'etapa concursal de l'empresa, en què la plantilla va renunciar al 25% del seu salari