Davant l'increment exponencial dels contagis, Consell i ajuntaments han anunciat la suspensió de les activitats de major afluència de gent
L’augment de contagis no afluixa a Menorca que aquest dissabte ha sumat 77 contagis nous -més de 470 en la darrera setmana, que eleven a prop de 550 el nombre de casos actius. De fet, l’illa és amb diferència la que té una taxa de positivitat més elevada que ja supera el 22%.
Aproximadament un 80% dels d’aquests positius corresponen a joves d’entre 16 i 29 anys a qui Salut ha demanat que posin fre a la seva vida social i que s’autoaïllin 10 dies i a qui, precisament, s’adreça el filtratge massiu amb test d’antígens que es posarà en marxa dilluns.
I per frenar aquesta explosió de contagis entre els joves també és molt important la vacunació d’aquest col·lectiu que, de moment, però, avança a bon ritme. Just una setmana després d’obrir-se les agendes a aquest grup poblacional, prop de 4.000 persones ja han rebut, almanco, una primera dosi de la vacuna, el que representa el 27% de la població menorquina d’entre 16 i 29 anys.
Davant l’increment exponencial de contagis que ha experimentat Menorca, el Consell i els ajuntaments han decidit suspendre aquells actes que comportin aglomeració de persones, contacte entre diferents grups o de difícil control de l’afluència i mantenir, només, els que permetin el compliment rigorós de les mesures sanitàries.
Continuen augmentant els casos de Covid: 303 nous contagis i 63 ingressos hospitalaris
Joves, botellades i oci nocturn, punt de mira per frenar els nous contagis
El succés, segons la informació del SAMU, ha tengut lloc aquest dilluns matí
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut
Es tracta d'un britànic de 40 anys