ZOOM%3A+Economia+col%E2%80%A2laborativa%2C+economia+prec%C3%A0ria%3F

Dimecres a les 21.40

ZOOM: Economia col•laborativa, economia precària?

Les noves plataformes d’economia col·laborativa, com Glovo, Uber o Deliveroo, estan en auge des de fa anys. El seu creixement transforma les relacions laborals fins al punt d’haver-se iniciat una batalla legal per resoldre si treballadors d’aquestes aplicacions serien, de fet, falsos autònoms.

Al programa Zoom reflexionam sobre la realitat de la plataforma amb més implantació a les Balears: Glovo. L’aplicació permet als seus usuaris rebre qualsevol cosa a casa a través de ‘glovers’, persones que es desplacen en bicicleta, moto o cotxe.

Alguns dels seus repartidors neguen que es tracti d’una feina precària i asseguren que és una oportunitat per tenir ingressos extres o una feina flexible. D’altres, en canvi, denuncien les condicions laborals en què es troben i les hores de feina que han de dedicar a l’aplicació per arribar a un sou digne.

Un grup d’usuàries de la plataforma reflexionen també sobre com la tecnologia ens ha generat noves necessitats i dinàmiques de consum: el 55% de la població espanyola afirma utilitzar aplicacions d’economia col·laborativa, un concepte polèmic que moltes veus crítiques defineixen com a eufemisme.

Zoom acosta cada setmana un tema d’interès social a través de les vivències i històries particulars de testimonis rellevants, sovint persones anònimes que comparteixen una porció de la seva vida. S’emet cada dimecres a les 21.40 h. Segueix l’etiqueta #ZoomIB3 i envia’ns els teus comentaris.