Un jove, molt greu en ser atropellat a la carretera entre Lloseta i Inca
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
Els científics es mouen entre la cautela i l'esperança amb l'anunci de la vacuna
Els científics es mouen entre la cautela i l’esperança amb l’anunci de la vacuna. Pfizer i BionTech ho han fet públic com “una gran notícia per a la humanitat”. És una vacuna, per ara, fiable al 90% (la vacuna de la grip, per exemple, té una fiabilitat del 60%).
Però l’estudi encara no és complet, acabarà dia 11 de desembre. Per ara s’han publicat els resultats obtinguts en 94 persones infectades d’un grup de 43.000.
El cap de Virologia de l’Hospital Son Espases, Jordi Reina, considera que és un anunci precipitat, una estratègia política dels Estats Units per ser els primers a tenir la vacuna.
L’eficàcia de la vacuna de Pfizer i BionTech, per ara, s’ha demostrat després de dues dosis que s’han de conservar a una temperatura d’entre 70 i 80 graus sota zero. Segons el catedràtic de biologia mol·lecular de la UIB, Andreu Palou, això no ha de ser un problema en els països desenvolupats, on hi ha laboratoris que disposen de congeladors de temperatures molt baixes.
Si els resultats finals confirmen l’efectivitat i seguretat de la vacuna, Pfizer i Biontech calculen produir 50 milions de dosis per enguany i 1.300 milions per l’any que ve. El ministre de Sanitat, Salvador Illa, espera que n’arribin 20 milions a Espanya a principis del 2021 que serviran per vacunar 10 milions de persones. Serà gratuïta i la distribuirà la Seguretat Social.
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
L’home, d’una quarantena d’anys i de nacionalitat estrangera, ha estat atropellat per dues furgonetes a la via que connecta Santa Maria del Camí amb Santa Eugènia
Ha estat trobada aquest divendres al matí en la casa d'una finca d’un veïnat
Un particular restaura el llaüt 'Els Gorretes', que sortí de drassanes l'any 1891, a Maó, i des de llavors sempre ha mantengut l'activitat