La prioritat és aconseguir recol·locar els 3 milions de litres de llet anuals que han quedat sense sortida
175
El Govern s’implica en la recerca d’una solució per les vuit finques afectades pel tancament de La Payesa a Menorca. La prioritat és aconseguir recol·locar els 3 milions de litres de llet anuals que han quedat sense sortida i, a més, fer-ho a un preu raonable en un context de descens del preu de la llet.
Les solucions que hi ha a hores d’ara sobre la taula són que altres indústries absorbeixin tota aquesta llet. Queseria Menorquina ja s’ha ofert, amb la condició, això sí, que se’ls entregui quallada. Un procés que requereix maquinària que la gran majoria de finques no tenen, però que podrien elaborar tercers. Així ho reconeix el director general d’Agricultura, Fernando Fernández.
Coinga també ha contactat amb alguns ramaders per avaluar les possibilitats d’apoderar-se de la seva producció de llet. En qualsevol cas, el que sembla descartat és acabar exportant la llet a la Península. Sigui com sigui, la decisió ha de ser imminent, atès que La Payesa ha anunciat el seu tancament en un mes. El Govern ha convocat la mesa del sector lacti per dimarts que ve.
El dispositiu, sota secret de sumari, ha inclòs escorcolls en una finca del barri palmesà i el trasllat de material intervingut
Palma tendrà zona escolar única i s’implantarà aquest model en altres municipis quan sigui viable
Dia assolellat, molta afició i emoció a la pista per celebrar una diada especial
L'ONG Caminando Fronteras ha donat l'avís i assenyalen que són tres barques desaparegudes, en una de les quals viatgen, almanco, 10 dones i 2 infants