Són dades de pisos.com, que parlen de 2.549 euros per setmana
Imatge d'arxiu.
24Els habitatges situats a la costa de Balears són els més cars d’Espanya per llogar (2.549 euros/setmana) i la segona amb els preus més elevats per comprar (479.315 euros), segons dades proporcionades per pisos.com. L’arxipèlag també se situa en el més alt de la classificació quant a la rendibilitat. És la costa que més beneficis reporta als propietaris és les Balears (4,25%), un enclavament en el qual es necessiten denou anys per recuperar la inversió.
En termes nacionals, un habitatge tipus en venda a les platges espanyoles té un preu mitjà de 282.349 euros, un 4,78% més que en 2024, mentre que el preu del lloguer ha passat d’una renda mitjana de 895 euros setmanals a 972 euros, la qual cosa es tradueix en un repunt interanual del 8,55%. D’altra banda, el temps que el propietari ha d’esperar per a amortitzar la compra d’un pis s’ha reduït de 30 a 29 anys en l’últim any, suposant que gaudís del mateix dues setmanes a l’any i el llogués a un tercer vuit setmanes més.
Així mateix, la rendibilitat per a llogar un pis ha augmentat del 2,66% en 2024 al 2,75% en 2025. El director d’Estudis del portal immobiliari, Ferran Font, ha assegurat que, en un context d’oferta a la baixa, “la frontera entre primera i segona residència s’ha difuminat, i ara un pis a la platja es veu també com un possible habitatge habitual”.
Costa del Garraf ocupa la primera posició en el rànquing dels pisos mitjans més cars en venda, amb un preu de 550.057 euros. Per darrere, se situen les Balears (479.315 euros) i Costa Basca (432.209 euros). Quant als pisos mitjans més econòmics, es localitzen en Costa d’Almeria (140.115 euros), Rías Altas (161.982 euros) i Costa Cálida (168.730 euros).
Respecte al lloguer, les Balears (2.549 euros/setmana), Costa Brava (1.549 euros/setmana) i Costa del Garraf (1.516 euros/setmana) són els més costosos. En canvi, els litorals d’Almeria (527 euros/setmana), Ries Altes (553 euros/setmana) i Rías Baixas (554 euros/setmana) són els més assequibles.
Segons fonts oficials, es descarta que el cos trobat pels tripulants d'una embarcació estigui relacionat amb aquest cas i l'operatiu continua activat per cercar la dona