Consultarà als serveis jurídics sobre l'abast d'aquesta petició
Imatge de la presidenta del Congrés. / Europa Press.
120La presidenta del Congrés, Francina Armengol, no té inconvenient a acudir a la comissió creada al Senat per a investigar el cas Koldo, però consultarà als serveis jurídics sobre l’abast d’aquesta petició quan es formalitzi.
El PP, que compta amb majoria en la Cambra Alta, ja ha avançat que una de les persones a les quals citaran serà la tercera autoritat de l’Estat, Francina Armengol, ja que era la presidenta de les Balears quan el seu executiu va contractar l’empresa vinculada a la trama per la qual està sent investigat Koldo García Izaguirre.
L’article 76.2 de la Constitució estableix que “serà obligatori comparèixer a requeriment de les Cambres” en el marc de les comissions de recerca. Aquest precepte constitucional es va desenvolupar a través de la Llei orgànica de compareixença davant les Comissions de Recerca del Congrés i del Senat o de totes dues Cambres, que data de 1984.
En el seu article primer aquesta norma recalca que “tots els ciutadans espanyols i els estrangers que resideixin a Espanya estan obligats a comparèixer personalment per a informar, a requeriment de les comissions de recerca nomenades per les cambres legislatives”. I en el seu segon punt aquest mateix article recull que les Meses de les Cambres “vetllaran perquè davant les comissions de recerca quedin salvaguardats el respecte a la intimitat i l’honor de les persones, el secret professional, la clàusula de consciència i els altres drets constitucionals”.
Les sancions seran, com a mínim, de 200 euros
En unes imatges a les quals ha tengut accés IB3 Notícies es veu el moment i la tensió que s'hi ha viscut
Dia assolellat, molta afició i emoció a la pista per celebrar una diada especial
La majoria dels clients són treballadors del sector de la construcció, tot i que ja comencen a arribar els primers turistes