L'helicòpter ja és història a les Illes; ara es vigila els cotxes des de l'aire amb drons
138
Diu la cap provincial de la DGT, Francesca Ramis, que la mentalitat del conductor ha de ser que “a qualsevol hora i a qualsevol carretera, tant urbana com interurbana”, hi haurà controls que permetran que “abans o després” es detectin els incompliments i se sancionin. Per fer-ho possible, l’alt càrrec de la Direcció General de Trànsit anuncia la intensificació de la vigilància no només en la temporada d’estiu, amb el reforç temporal de l’agrupació de trànsit de la Guàrdia Civil, sinó també de manera “permanent” a través de nous sistemes de control “més fàcil”, basats en dispositius electrònics i en fase de posada a punt. Nova tecnologia com la que ja fa tres anys que va començar a substituir “Pegasus”, l’helicòpter que era l’ull de l’organisme estatal sobre la infraestructura viària illenca. Ara, la seva funció l’assumeixen tres drons distribuïts a l’Arxipèlag a la caça d’infraccions en l’exercici d’una responsabilitat no només coercitiva, sinó també didàctica manifestada en les campanyes mensuals: el juliol, el protagonista serà l’excés de velocitat, mentre que a l’agost, ho seran els controls d’alcoholèmia i consum de droga. Ramis recorda que som els conductors locals els que provocam els accidents més greus, “amb morts i ferits de gravetat” mentre que els turistes “són bastant prudents i, més que accidents greus, en provoquen altres de lleus”
Disculpau, els comentaris es troben tancats
És la de José Enrich, el caixer casat. Un domicili que, durant els pròxims dos anys, es convertirà en una de les localitzacions més simbòliques de la festa
Un obrer, de 58 anys, ha mort després de patir una parada cardiorespiratòria, segons apunten les primeres informacions
Des de fa uns dies se'n poden veure en gran quantitat en el seu viatge migratori cap al nord d'Europa