Un cap de fibló provoca danys a Binissalem, Marratxí i a Can Valero de Palma
El sostre del poliesportiu de Binissalem ha sortit volant i ha caigut damunt les cases veïnades, la qual cosa ha provocat nombrosos desperfectes

La UE cerca eines legals per obligar les farmacèutiques a complir els seus compromisos
La crisi de les vacunes obliga la Unió Europea a cercar eines legals per obligar els laboratoris a complir els seus compromisos. Els advocats diuen que expropiar la patent, en una situació de pandèmia, seria legal. Però, no creuen que s’arribi a aquest extrem. “Els mecanismes per retirar una patent són complexes i no es faria del dia a la nit”, diu l’advocat Gabriel Buades.
Un altre advocat, Daniel M. Raso, diu que hi ha altres possibilitats : “bloquejar l’exportació a tercers països de vacunes produïdes a Europa o que altres companyies se sumin a la fabricació de vacunes, tal com fa Sanofi”.
Els advocats diuen que la penalització per incompliment de contracte pactada per les parts seria la clau per saber què pot passar. “Són contractes secrets i hi ha una guerra de preus. Si l’incompliment compensa a les farmacèutiques, vendran a terces països”, assegura Daniel M. Raso.
En la seva opinió, el més probable és que finalment s’opti per posar observadors que supervisin que el ritme de producció és l’acordat i que controlin si les vendes a tercers països s’estan fent dins de la legalitat.
Salut reorganitza a diari el calendari de vacunació perquè falten 2.850 dosis
Pfizer cobrarà a partir d’ara les sis dosis del vaccí contra la Covid
La UE crea un mecanisme per a poder bloquejar l’exportació de vacunes produïdes en el seu territori
Sense vacunes: les Illes aturen el calendari de vacunació
El sostre del poliesportiu de Binissalem ha sortit volant i ha caigut damunt les cases veïnades, la qual cosa ha provocat nombrosos desperfectes
A Binissalem, el cap de fibló que ha tocat terra ha deixat danys materials a cases veïnes del pavelló d'esports, on s'han volat les plaques que cobreixen l'edifici