La crisi de les vacunes obliga la Unió Europea a cercar eines legals per obligar els laboratoris a complir els seus compromisos. Els advocats diuen que expropiar la patent, en una situació de pandèmia, seria legal. Però, no creuen que s’arribi a aquest extrem. “Els mecanismes per retirar una patent són complexes i no es faria del dia a la nit”, diu l’advocat Gabriel Buades.
Un altre advocat, Daniel M. Raso, diu que hi ha altres possibilitats : “bloquejar l’exportació a tercers països de vacunes produïdes a Europa o que altres companyies se sumin a la fabricació de vacunes, tal com fa Sanofi”.
Els advocats diuen que la penalització per incompliment de contracte pactada per les parts seria la clau per saber què pot passar. “Són contractes secrets i hi ha una guerra de preus. Si l’incompliment compensa a les farmacèutiques, vendran a terces països”, assegura Daniel M. Raso.
En la seva opinió, el més probable és que finalment s’opti per posar observadors que supervisin que el ritme de producció és l’acordat i que controlin si les vendes a tercers països s’estan fent dins de la legalitat.
El cos, quasi momificat i encara per identificar, va ser localitzat a l'interior d'una caseta abandonada ubicada entre Can Picafort i Son Serra de Marina